Açık Akademik Arşiv Sistemi

ISO 9001:2000, Toplam Kalite Yönetimi, EFQM, ve ISO 9001:2000’ in bir firmaya uygulanması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Tarık Çakar
dc.date.accessioned 2021-03-26T09:38:20Z
dc.date.available 2021-03-26T09:38:20Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Serdar, Mahmut. (2002). ISO 9001:2000, Toplam Kalite Yönetimi, EFQM, ve ISO 9001:2000’ in bir firmaya uygulanması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/89984
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Efqm,ISO 9001 Toplam Kalite sürekli gerçek düşük maliyeti ve müşteri memnuniyetini hedef alan bir yönetim sistemidir. Toplam kalite müşteri, çalışanlar ve tedarikçileri de içine alarak departmanlar ve fonksiyonlar arasında yatay olarak çalışır. EFQM Avrupa Kalite yönetimi vakfinın kısaltmasıdır. Organizasyonda iş stratejileri oluşturulmasını ve geliştirilmesini sağlayan bir toplam kalite tekniğidir. ISO 9001, kalite güvence sisteminin kurulması için gerekli elemanları açıklayan ve kılavuzluk eden kalite yönetim standartlar seridir. ISO 9001 herhangi bir özel endüstriye yada ekonomik sektöre bağlı değildir. Kalite yönetim sistemini kurmak isteyen ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak isteyen firmalar bu standartlardan yararlanmalıdır. Ekte ISO 9001:2000 bir uygulaması yer almaktadır. XII
dc.description.abstract TOTAL QUALITY MANAGEMENT, EFQM, ISO 9001 QUALITY ASSURANCE SYSTEM AND ITS APPLICATION ON A COMPANY Keywords: Total Quality ManagementEFQMJSO 9001 Total Quality(TQ) is a process that people focused on management system that aims at continual increase in customer satisfaction at continually lower real cost. TQ is a total system approach and an integral part of high level strategy. It works horizantally across functions and departments, involving all employees, top to bottom and extend backward and forwards to include the supply chain and the customer chain. The EFQM is abbreviation of Eurepean Foundation for Quality Management. EFQM is a tecnique of total quality to develop and implement succesful business strategies throughout the organization. The ISO 9001 series is a set of generic standards that provide quality management guidance and identify generic quality system elements necessary to archive quality assurance. ISO 9001 standards are independent of any spesific industry or economic sector. An individual company determines how to implement these standards to meet its spesific needs and the needs of its customers. On the appendix you will see an application on ISO 9001:2000. XIII
dc.format.extent XIII, 242 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Toplam Kalite Yönetimi- EFQM mükemmellik modeli
dc.subject ISO 9001
dc.subject Kalite Yönetimi Sistemi
dc.title ISO 9001:2000, Toplam Kalite Yönetimi, EFQM, ve ISO 9001:2000’ in bir firmaya uygulanması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Serdar, Mahmut
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record