Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kurumsal müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) projelerinde yazılım otomasyonu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Kürşat Ayan
dc.date.accessioned 2021-03-26T09:38:20Z
dc.date.available 2021-03-26T09:38:20Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Asilkan, Özcan. (2002). Kurumsal müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) projelerinde yazılım otomasyonu. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/89983
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler : Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yazılım Seçimi, Yazılım Geliştirme, Yazılım Otomasyonu, Bire-bir Pazarlama. CRM, değerli müşterileri tespit edip, onlara kişisel ürün ve/veya hizmet sunmayı hedefleyen bir stratejidir. CRM sayesinde, sâdık müşteriler elde ederek, giderleri azaltmak ve gelirleri artırmak mümkün olur. CRM, bire-bir pazarlama stratejisini kullanır. CRM dünyada olduğu gibi, son yıllarda Türkiye'de de popüler olmuştur. Bu stratejiyi ilk uygulayan işletmeler rekabet avantajını ele geçireceklerdir. CRM projelerinde, belli bir aşamadan itibaren Yazılım Otomasyonu alt projeleri kullanılır. Yazılım Otomasyonu, CRM' in gerektirdiği kurumsal değişime imkân veren ortamı saylamaktadır. Yazılım Otomasyonunun yapılabilmesi için kurumun ihtiyaçlarına uygun yazılım teknolojilerinin seçimi ve zaman içerisinde de geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma. CRM projelerinde kullanılan yazılım seçimi ve otomasyonu konularını araştırma ağırlıklı ve uygulama kapsamlı olarak incelemektedir.
dc.description.abstract Software Automation in Institutional Customer Relationships Management (CRM) Projects Keywords : CRM, Customer Relationships Management, CRM Software Automation, Software Selection, Software Development, One-to-one marketing. CRM is a strategy which aims to find out the valuable customers and present them one-to- one products and/or services. With the help of CRM, it becomes possible to decrease the expenses and increase the incomes by getting loyal customers. CRM accepts one-to-one marketing strategy. As in the world, CRM became popular in Turkey recently. Companies that firstly apply this strategy will gain the competitive advantage. In CRM projects, after a phase, Software Automation sub-project is used. Software Automation supplies the environment which enables the institutional change. For the Software Automation, it is necessary to select and develop the software systems that the company needs. This study researches and applies the software selection, development and automation issues which are used in CRM projects. X!
dc.format.extent XI, 140 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımları
dc.title Kurumsal müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) projelerinde yazılım otomasyonu
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Asilkan, Özcan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record