Açık Akademik Arşiv Sistemi

Raylı taşıtların boji şasesindeki kaynaklı bağlantıların mekanik özelliklerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Salim Aslanlar
dc.date.accessioned 2021-03-25T13:23:41Z
dc.date.available 2021-03-25T13:23:41Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Akbaş, Mehmet. (2004). Raylı taşıtların boji şasesindeki kaynaklı bağlantıların mekanik özelliklerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/82009
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde raylı taşıtlar yolcu ve yük taşıma sektörlerinde önemli bir yere sahiptir. Özellikle büyük şehir metropollerinde metro ve tramvay sistemleri toplu taşımada yaygın olarak kullanılmaktadır. Raylı taşıtların imalinde kaynak önemli bir yere sahip olup. bu araçların en önemli kısımları şase ve boji olarak adlandırılan yürüyen aksamlarıdır. Bojiler bu sistemlerde çok hasarın meydana geldiği verier olup bakını ve onarımlarına diğer kısımlardakine nazaran daha çok önem verilmesi gerekmektedir. Hu bujilerin (Schlieren, Görlitz ve Y32 tipi) kullanım ömürlerinin ne kadar olduğu tanı olarak bilinmemektedir. Bu çalışmada. TCDITnin kullanmakta olduğu Schlieren tipi bujilerin imalatında kullanılan malzemelerin kaynaklı ve kaynaksız bağlantılarından yorulma numuneleri hazırlanarak 300. 400 ve 500 MPa'lık gerilmeler altında yorulma davranışları incelenmiş olup. deney sonuçlarından Wohler eğrileri çıkarılmış, mikroyapıiarı ve mikrosertlik değerleri incelenerek bojilerin kullanım ömürleri tahmin edilmiştir. Kaynak yöntemleri ile elektrot seçiminin malzemenin mikrosertlik değerlerini ye yorulma ömrünü etkilediği görülmüştür.
dc.description.abstract Today, railway vehicles have an important role in transportation area. Especially, subway transportation is commonly used in metropolitans as a public transportation. Welding is one of the most production system used in railway vehicles; and the walking parts called such as bogie and chassis are the most important parts. Bogies in this system arc exposed to failure during service. Hence, its repair and maintenance is required more care. The service lifes of these bogies, whose commercial names are Schlieren. Görlitz and Y32, are not expected and determined due to various factors affecting its service life. In this study, the fatigue behaviour of Schlieren type bogies used by TCDD was investigated for this reason, two types of specimens called original and welded were prepared and these were exposed to fatigue tests under 300, 400 and 500 M Pa stresses. Then the S-N (Wohler) curves of them were drawn as number of cycles vs. stres. In addition, the material characterization was done by evaluating microhardness values and metallographic examination. By doing so, the service life expectation of these bogies were tried to advise the customers. Selection of electrod and welding methods affect the microhardress and fatigue life of the bogie.
dc.description.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.format.extent XII, 71 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language tur
dc.language.iso Türkçe
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Raylı taşıtlar
dc.subject Boji şase
dc.subject Mekanik özellikler
dc.subject 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.title Raylı taşıtların boji şasesindeki kaynaklı bağlantıların mekanik özelliklerinin incelenmesi
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Kaynak
dc.contributor.author Akbaş, Mehmet
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/