dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Naci Çağlar |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T11:58:30Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T11:58:30Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Kaya, Serhat . (2007). Arifiye üstgeçit köprüsünün Marmara Depremi öncesi dinamik analizleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81432 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Doğrusal olmayan statik artımsal itme analizi , Arifiye üstgeçit köprüsü, dinamik analiz, marmara depremiMarmara Depreminde TEM Otoyolu ve üzerindeki sanat yapıları hasar görmüştür. Kuzey Anadolu Fay hattı, (KAF) TEM otoyoluna paralel bir hat üzerinde bulunmakta ve bazı bölgelerde otoyol ile kesişmektedir. Marmara depreminin etkisi sonucunda, TEM otoyolu üzerinde bulunan Arifiye Üstgeçit Köprüsü çökmüştür.Bu tez çalışmasında; 17 Ağustos 1999 Marmara depreminde yıkılan Arifiye üstgeçit köprüsünün, yapı modeli kurularak SAP2000 paket programı yardımıyla doğrusal olmayan statik artımsal itme analizi yapılmış, yıkılma nedenleri ve tasarım hataları araştırılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Key Words: Pushover Analysis, Arifiye Overpass, Dynamics Analysis, MarmaraEarthquake.During the Marmara Earthquake, most of the highway in the section of the TransEuropean Motorway (TEM) has been damaged. North Anatolian Fault was paralel tothe Trans European Motorway and some parts of TEM was crossed by fault. Arifiyeoverpass subjected to Marmara Earthquake has been collapsed.The finite element model of the Arifiye Overpass has been set by using of SAP2000software package. The push over analysis of the finite element model has beencarried out. The reason of the damage and the design fault have been investigated. |
|
dc.format.extent |
XIII, 88 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Doğrusal olmayan statik artımsal itme analizi |
|
dc.subject |
Arifiye üstgeçit köprüsü |
|
dc.subject |
Dinamik analiz |
|
dc.subject |
Marmara depremi |
|
dc.title |
Arifiye üstgeçit köprüsünün Marmara Depremi öncesi dinamik analizleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Yapı Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Serhat |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|