dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Hatem Akbulut |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T11:58:04Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T11:58:04Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Gültekin, Deniz . (2007). Metal matriksli kompozit fren diski, balatası üretimi ve karakterizasyonu. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/81319 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Anahtar kelimeler: Metal Matriksli Kompozit, Otomotiv Fren Sistemi, Fren Diski,Fren Balatası, Asınma, Sürtünme, Termal iletkenlik, Termal genlesmeTeknolojik uygulamalardaki çalısma ve yakıt masraflarını düsürmek için otomotivuygulamalarında malzeme ağırlığının düsürülmesi ve bu yolla mukavemet/yoğunluk(spesifik mukavemet) oranlarının arttırılması önemlidir. Bu oran, mühendislikmalzemelerinin elastik modül, mukavemet, korozyon, oksidasyon, termal kararlılık,sürünme, asınma ve yorulma uygulamalarında en önemli parametrelerden biridir.MMK üretiminin ana amacı matriks alasımının mukavemet ve elastik modülünüarttırmaktır. Bununla beraber matriks alasımları farklılığından dolayı değisik elastikmodül, mukavemet ve termal genlesme katsayılı malzemeler üretilebilmektedir. Enönemli özelliklerinden biri ise asınma dirençlerinin çok iyi olmasından dolayı asınmauygulamalarında yaygın olarak kullanılabilmeleridir.Bu çalısmanın amacı, otomotiv sanayinde kullanılan geleneksel fren disk ve balatamalzemelerine alternatif olabilecek özelliklere sahip yüksek termal iletkenlik, düsüktermal genlesme, yüksek asınma direnci ve standartlara uygun kararlı bir sürtünmekatsayısı değerine sahip MMK fren diski ve balata malzemesi üretmek ve özelliklerinibelirlemektir. |
|
dc.description.abstract |
Keywords: Metal Matrix Composites, Automobile Brake System, Brake Pad, Wear,Friction, Thermal Conductivity, Thermal ExpansionIt is an important task to reduce to weight and increase the strength/density (specificstrength) in order to reduce the costs of technological applications and fuel. Thisratio is also one of the most important parameter in elastic modulus, corrosion,oxidation, thermal stability, creep and fatigue of engineering materials.The main purpose of the MMC production is to increase the strength and elasticmodulus of the matrix alloy. However, it is also possible to produce materials havingdifferent elastic modulus, strength and thermal expansion coefficient values. One ofthe most important parameter is used in the wear applications because of their highwearing resistance.The aim of this study is to produce MMC brake discs and pads having high thermalconductivity, low thermal expansion, high wear resistance and friction coefficients,which are suitable with the standards as alternative materials for the traditional brakediscs and pads. |
|
dc.format.extent |
XXIV, 207 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Metal matriksli kompozit |
|
dc.subject |
Otomotiv fren sistemi |
|
dc.subject |
Fren diski |
|
dc.subject |
Fren balatası |
|
dc.title |
Metal matriksli kompozit fren diski, balatası üretimi ve karakterizasyonu |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği |
|
dc.contributor.author |
Gültekin, Deniz |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|