Rekabetin iyice kızıştığı, merdiven altı üreticilerin sürekli olduğu ve olmaya da devam edeceği, pazarda da haksız rekabet meydana getirdiği bir sektör olan Mobilya sektöründe de şirketler faaliyetlerini çok iyi kontrol etmeli, satış fiyatlarını çok iyi tespit etmeli ve gelirlerini kontrol altında tutmaya önem vermelidir.Bu çalışmada Mobilya sektöründe öncü olan kuruluşlardan birinde geçmiş yıllara göre bir fiyatlandırma analizi yapılmış, buna göre fiyat duyarlılık ölçütleri hesaplanmıştır. Çalışmanın devamında ise alternatif bir etkileşim yöntemi üzerinde durulmuş, sonuçlarının analizinin ardından farklı bir metod uygulanarak yanıt fiyat eğrileri oluşturulduktan sonra sonsuz kapasite değerlendirme yapılmıştır. Son olarak kısıtlar altında bir model kurularak TORA ve ILOG OPL Development Studio IDE programları ile optimum sonuçlar elde edilmiştir.Çalışmada mobilya sektörünün mevsimsel bir dağılım izlemesinden dolayı farklı bir metot kullanılmak zorunda kalınmıştır. Kümülatif olarak değerlendirilen veriler de sapmalar minimuma indirilerek sonuca ulaşılabilmiştir, nihayetinde uygulama mevsimsel dağılım gösteren tarzda çalışmalara ışık tutabilecek bir yapı kazanmıştır.Anahtar Kelimeler: Fiyatlandırma, Gelir Yönetimi, Yanıt Fiyat Eğrisi, Fiyat Duyarlılık Ölçütleri, Esneklik, Eğim, Mobilya Sektörü, Dayanıklı Tüketim Malları, Hızlı Tüketim Malları
Companies must control their facilities about pricing and revenue management in the Furniture Sector which in there are a lot of the same small firms are working and will work.In this paper, this paper which is about Pricing and Revenue Management is prepared with the analyzing the past data (2006-2007) in the one of the most famous company in furniture sector and calculated the criterions of pricing sensitivity. And the parts of this study, the alternative methods applied and drawn graphs about diagram of demand and price. After this application, the study is evaluated in the unlimited constraints. At the end of this study, optimum solutions are accounted with TORA and ILOG OPL Development Studio IDE programming in the limited constraints.The difference approach was obliged to use because the demands are not certain during the terms of year. The data was used as cumulative. Result of the study, Studies which is about the different sector but demands are not certain like furniture sector can use the same cumulative methods.Keywords: Pricing, Revenue Management, Diagram of Demand and Price, Criterions of Pricing Sensitivity, Flexibility, Slope, Furniture Sector, Perishable and Durable Goods