Açık Akademik Arşiv Sistemi

Programlı öğretim ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor N. İzzet Kurbanoğlu.
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:57:54Z
dc.date.available 2021-03-24T08:57:54Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Uz, Özlem.. (2009). Programlı öğretim ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81049
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma; Fen ve Teknoloji dersinde, ?karışımlar konusunun? öğretiminde, ?Programlı Öğretim? yöntemi ile ?İşbirlikli Öğrenme? yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fene yönelik tutumlarına etkisini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Ş. Engin Eker İlköğretim Okulu'nun, 7/A ve 7/B şubelerinde öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmaktadır. 7/A şubesi deney 1 grubu, 7/B şubesi ise deney 2 grubu olarak seçilmiştir.Deney 1 grubunda, karışımlar konusu araştırmacı tarafından ?Programlı Öğretim? yöntemi ile işlenmiştir. Deney 2 grubunda ise, karışımlar konusu araştırmacı tarafından ?İşbirlikli Öğrenme? yöntemi ?Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri? tekniği ile işlenmiştir. Uygulama, haftada dört ders saati olmak üzere üç haftada tamamlanmıştır.Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler, ?Programlı öğretim? yönteminin ?İşbirlikli Öğrenme? yöntemine göre öğrencilerin akademik başarısını daha fazla artırdığını göstermiştir. Deney 1 grubuna uygulanan ?Programlı Öğretim? yönteminin öğrencilerin fene yönelik tutumlarını değiştirmediği sonucuna ulaşılmıştır. Deney 2 grubu öğrencilerine uygulanan ?İşbirlikli Öğrenme? yönteminin öğrencilerin fene yönelik tutumlarını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract This study was done in Science and Technology lesson in order to compare the effect of ?Programmed Instruction? method with ?Cooperative Learning? method on the academic achievement of 7th grade elementary school students and on their attitudes towards science in the teaching of ?mixtures topic?.50 students who study at 7/A and 7/B classes in Ş. Engin Eker Elementary School comprise the sample of the study. The 7/A class was chosen as the experiment 1 group and the 7/B as the experiment 2 group.In the experiment 1 group, the mixtures topic was treated with ?Programmed Instruction? method by the researcher. And in the experiment 2 group, the mixtures topic was treated with the ?Student Teams Achievement Divisions? technique of ?the Cooperative Learning? method by the researcher.. The application was completed in 4 lessons' time in 3 weeks.The data gained as a result of the study showed that ?the Programmed Instruction? method enhanced the students' academic achievement more than ?the Cooperative Learning? method. It was concluded that ?the Programmed Instruction? method which was applied to experiment 1 group didn?t change the attitudes of the students towards science. It was concluded that ?the Cooperative Learning? method which was applied to the students of the experiment 2 group enhanced the students' attitudes towards science.
dc.format.extent X, 194 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Fen ve teknoloji - Karışımlar konusu.
dc.subject Programlı öğretim yöntemi.
dc.subject İşbirlikli öğrenme yöntemi.
dc.subject Öğrenci takımları başarı bölümleri.
dc.title Programlı öğretim ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen tutumuna etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Uz, Özlem.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record