Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sakarya –Arifiye fay hattının sismik ve elektrik yöntemlerle tespit edilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Can Karavul
dc.date.accessioned 2021-03-24T06:35:46Z
dc.date.available 2021-03-24T06:35:46Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Yıldırım, Eray. (2005). Sakarya –Arifiye fay hattının sismik ve elektrik yöntemlerle tespit edilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80784
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Fay, Deprem, Sismik, DES Bu çalışmanın amacı; 17 Ağustos 1999 / Marmara depreminde kınlan ve bazı alanlarda yüzey kırığı belli olan Arifîye fay hattının tespit edilmesidir. Bu amaca yönelik olarak, Sismik kırılma ve Rezistivite yöntemleri kullanılmıştır. İnceleme alam ile ilgili önceden yapılmış çalışmalar ve bölgeye ait haritalar incelenerek, arazi gözlemleri yapılmıştır. Jeofizik yöntemlerin uygulanabilmesi için 4 profil yeri belirlenmiştir. Yapılan bu ölçümler sonucunda; Arifîye fayının yaklaşık K81B doğrultusunda ve fayın yeryüzündeki izinin genişliği ortalama 98 metre olduğu tespit edilmiştir. Bu fay TEM otobanını, Eskişehir - Adapazarı arası ulaşımı sağlayan tren yolunu kesmektedir. TEM otobanı, bu fayın güney kısmına taşınması gereklidir. Çünkü olası bir depremde TEM otobanı tekrar zarar görecektir. Fay tarafından kesilmesi kaçınılmaz olan, Eskişehir - Adapazarı arası ulaşımı sağlayan tren hattının ileride olabilecek bir depremde hasar görebilme olasılığının yüksek olması nedeniyle, deprem esnasında ve sonrasında olabilecek kazalara karşı erken uyarı sisteminin kullanılması gerekmektedir. xı
dc.description.abstract THE DETERMINATION OF SAKARYA - ARIFIYE FAULT LINE WITH SEISMIC AND ELECTRIC METHODS SUMMARY Key Words: Fault, Earthquake, Seismic, VES The aim of this study which the Arifiye fault which was ruptured and whose surface rupture was come out on some areas during the Marmara Earthquake on August 17, 1999 is to determine. Towards that purpose, Seismic refraction technique and techniques of resistivity were used. The field observations were done by doing a literature searching which is related to the survey area, and by examing maps which belong to the survey area. The four profile areas were chosen to apply geophysics methods. The results of measurements: Surface wideness of Arifiye fault's was measured around 98 metres and its direction is the N81W. The fault crosses the Trans European Motorway (TEM), and railroad which provides transportation between Eskişehir and Adapazari. TEM must be moved south (area) of the fault because it is going to damage again during a possible eartquake. The railroad between Eskişehir and Adapazari has high risk to be damaged when an earthquake occurs. Therefore, an early warning system is thougth necessarly to protect against possible damages xn
dc.format.extent XII, 73 yaprak : harita, şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Fay
dc.subject Deprem
dc.subject Sismik
dc.subject DES
dc.title Sakarya –Arifiye fay hattının sismik ve elektrik yöntemlerle tespit edilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Jeofizik Mühendisliği Anabilim Dalı, Jeofizik Mühendisliği
dc.contributor.author Yıldırım, Eray
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record