Açık Akademik Arşiv Sistemi

Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili fen bilgisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Vahdettin Sevinç
dc.date.accessioned 2021-03-23T13:03:01Z
dc.date.available 2021-03-23T13:03:01Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80349
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, son sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik düzeylerini belirlemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini hazırlayabilmeye ilişkin yeterlik algıları, bu teknikleri hazırlayabilme yeterlikleri ve alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımına ilişkin görüşlerine ait veriler Sakarya Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 66 son sınıf öğretmen adayından toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Öğretmen Adaylarının Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Hakkında Yeterlik Algıları Ölçeği, öğretmen adayları tarafından hazırlanan dokümanlar ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, ölçme ve değerlendirme dersi almış fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini hazırlamada kendilerini yeterli algıladıkları, ancak hazırladıkları alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanıldığı dokümanlar incelendiğinde, öğretmen adaylarının bazı teknikleri açısından az yeterli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının teorik olarak alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini hazırlamayı bildiklerini düşündükleri ancak uygulamada bunu tam olarak gösteremedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract This research is aimed at identifying competencies of the pre-service science teachers on the alternative measurement and assessment techniques.The data in respect of pre-service science teacher?s view of alternative measurement and assessment, competencies of preparing these techniques and perception for preparing these techniques were collected from 66 pre-service science teachers at the department of science teaching at Sakarya University. The Scale ?Perception of Competencies on the Alternative Measurement and Assessment Techniques? which developed by researcher, documents which prepared by pre-service science teachers and open ended question form were used for data collection. The percentage frequency calculation method was used in the quantitative data analysis, and the content analysis was used for the qualitative analysis.According to the research, it is observed that the pre-service science teachers, who took measurement and assessment course, perceived themselves sufficient on preparing the measurement and assessment techniques but according to the documents which prepared by pre-service science teachers it is observed that the pre-service science teachers are not sufficient enough for some techniques. And also it is observed that the pre-service science teachers knew how to prepare the alternative measurement and assessment techniques but didn?t know how to practice them accurately.
dc.format.extent XII, 139 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Alternatif ölçme değerlendirme
dc.subject Yapılandırmacı yaklaşım
dc.subject Yeterlik algısı
dc.title Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili fen bilgisi
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Köklükaya, Ayşe Nesibe
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record