Açık Akademik Arşiv Sistemi

Elektronik pazarlama yöntemlerinin incelenmesi : Düzce tüketicisi üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Tülay Korkusuz Polat
dc.date.accessioned 2021-03-19T11:33:46Z
dc.date.available 2021-03-19T11:33:46Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79956
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar kelimeler: Elektronik pazarlama, müşteri memnuniyeti, online alış-veriş, şirket web siteleri Pazarlama kavramı çok eski bir kavramdır. Ancak günümüzde bilişim teknolojilerinin gelişimden etkilenerek yeniden şekillenmiş olan pazarlama, eski yapısından çok farklıdır ve yeni kurallar, yeni stratejilerle yapılmaktadır. Bu durumun farkında olan firmalar ürünlerini genel olarak pazarlamanın yanı sıra kişiselleştirilmiş olarak direk kişiye özel de pazarlamaya başlamışlardır. Ancak bütün müşterilere ayrı ayrı pazarlama yapamazlar. Bu yüzden kendilerine en çok değeri katacak olan müşterileri belirlemeye, onları kazanmaya, tanımaya, müşterilerine değer katmaya ve onları ellerinde tutmaya çalışmaktadırlar. En iyi reklamın memnun kalmış müşteri tarafından yapıldığı unutulmamalıdır. Bilgi çağında eski yöntemleri kullanmaya çalışmak artık firmalar için ölümcüldür. Her şirketin internet sitesine sahip olması Türkiye'de artık yasal bir zorunluluk olsa da bu tek başına yeterli değildir. Bu çalışmada interneti kullanmanın öneminden ve internet üzerinden yapılabilecek pazarlama yöntemlerinden bahsedilmiştir ve Düzce ilinde yapılan tüketici araştırması açıklanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda elektronik ortamda en çok alış veriş yapılan sektörler, en çok kullanılan internet siteleri, tüketicilerin elektronik ticareti kullanım alışkanlıkları ve eğilimleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
dc.description.abstract Key Words: Electronic marketing, customer satisfaction, online shopping, corporate web sites Marketing is ages old. However, in this day and age with the improvements in information technologies marketing concept has changed drastically. Marketing today has new rules and requires building new strategies. Business professionals know this and in addition to promote their product generally, they make customized efforts to ensure the success of their operations. But they cannot market a product to each customer. So, to be able to do this they have to determine the customers whom will add the most value to their business. Then, they have to proceed to make efforts to win those customers over, know them, gather necessary data about them, retain them and most importantly add value to them in return. They have to remember the best advertisement will be made by a satisfied customer. It would be deadly to try to use the old methods for firms in the information age. In Turkey it is a legal obligation to build a web site for a corporation but building a web site is not enough on its own. In this study, the importance of being able to use the internet and the ways to do effective marketing online is mentioned. Then a consumer research that has been done in Düzce is explained. Based on this research, conclusions on sectors which consumers do electronic shopping the most, most widely used internet sites, consumer's behavior on using electronic commerce has been made.
dc.format.extent XIII, 157 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Elektronik pazarlama
dc.subject Müşteri memnuniyeti
dc.subject Online alış-veriş
dc.subject Şirket web siteleri
dc.title Elektronik pazarlama yöntemlerinin incelenmesi : Düzce tüketicisi üzerine bir araştırma
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Öztürk, Melike
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record