Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kombi eşanjörlerinde kireçlenme oluşumu ve performansa etkisinin deneysel yollarla incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Murat Özsoy
dc.date.accessioned 2021-03-16T08:07:28Z
dc.date.available 2021-03-16T08:07:28Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Varlıca, Onur. (2018). Kombi eşanjörlerinde kireçlenme oluşumu ve performansa etkisinin deneysel yollarla incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79201
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Isı değiştiricilerinde kullanılan suyun özelliklerinden dolayı kireç oluşumu gerçekleşmektedir. Oluşan bu kireç zaman içerisinde ısı değiştiricisinin yüzeyinde birikmekte ve bu sebeple ısı değiştiricisinin verimini düşürmekte ve dolayısıyla yakıt sarfiyatını artırmakta ve servis maliyetlerini artırmaktadır. Bu sebeple ısı değiştiricilerinde oluşan kireçleşmeyi önlemek için birçok çalışma yapılmaktadır. Bu çalışmada DAIKIN tarafından AR-GE çalışması tamamlanmış ve seri üretime hazır hale getirilmiş olan dünyanın en küçük kombisi "NDJ 24kW-35kW" nın ısı değiştiricisi üzerindeki kireçlenme olayı kurulan deney tesisatı ile incelenecektir. Yapılacak çalışma ile kombinin 5 yıllık çalışması 5-7 gün içerisinde hızlandırılmış olarak tamamlanacaktır. Çalışma sonunda elde edilen veriler incelenerek kombinin 3,5 ve 10 yıllık çalışması gerçekleştirilecek ve çalışma sonucunda ısı değiştiricisi kesilerek oluşan kireçlenme de incelenecektir. Bu çalışmada AlSi10Mg malzemeli ısı değiştiricisi (HX) baz alınacak ve şu soruların cevaplarını aranacaktır Isı değiştiricilerinde kireçlenmeyi etkileyen nedenler nelerdir? Kireçlenmenin gaz tüketimine etkisi nedir? Baca gazlarına etkisi nedir? Müşteriye maliyeti nedir? Yüzeye bağlanan kireci temizlemek için ne yapılmalıdır? Kireçlenmeyi önlemek için hangi önleyici mekanizma entegre edilebilir veya (kullan-at) kireç filtresi için filtrasyon metodu ne olabilir? Sorularına cevap aranacaktır. Anahtar kelimeler: Kireçlenme, Kalsifikasyon, Kirlenme, Isı değiştiricisi, Kombi
dc.description.abstract Calcification fouling occurs due to the properties of the water used in heat exchangers. The resulting fouling accumulates on the surface heat exchanger over time, thereby reduce to efficiency of heat exchangers and thus increasing the fuel consumption and the service maintenance costs. For this reason, many studies have been carried out to prevent calcification in heat exchangers. We will use most compact combi boiler "NDJ 24kW-35kW" in the World produced by Daikin since 2017. The calcification process on the heat exchanger will be examined with the new RD test stand. With this test stand combi boiler's 5 year period runnning time will be simulated within 5-7 days. After this running period we will be examined 3,5 and 10 year running period results with cutted heat exchangers. This study will be based on AlSi10Mg material HX and will be looked for answers to these questions What are the causes of calcification in heat exchangers? What is effect of calcification on gas consumption? What is effect on the flue gases? What is the cost of the customer side ? What should be done to clean the surface lime ? Which preventive mechanism can be integrated to prevent calcification or what is the filtration method for (disposable) lime filtration ? Keywords: Calcification, Fouling, Heat Exchanger, Combi Boiler
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Kireçlenme
dc.subject Kirlenme
dc.subject Isı değiştiricisi
dc.subject Kalsifikasyon,
dc.title Kombi eşanjörlerinde kireçlenme oluşumu ve performansa etkisinin deneysel yollarla incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı
dc.contributor.author Varlıca, Onur
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record