Açık Akademik Arşiv Sistemi

Betonarme manto ile güçlendirilmiş betonarme kolonlarda ara yüzey kayma katsayısının irdelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Naci Çağlar
dc.date.accessioned 2021-03-16T06:54:44Z
dc.date.available 2021-03-16T06:54:44Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Farah, Ahmed Farhan. (2017). Betonarme manto ile güçlendirilmiş betonarme kolonlarda ara yüzey kayma katsayısının irdelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/79068
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Uygun prosedürler hesaba katılmayacak anında, betonarme güçlendirme etkililiğini etkileyebilecek birkaç faktör olabilir. Eğilme kapasitesini azaltabilecek eski-yeni beton arasındaki arayüz sürtünme katsayısına belirli bir husus dikkate alınmalıdır. Bu çalışmanın ana amacı, Bousias ve diğerleri tarafından yük kapasitesi açısından yürütülen deneyin mevcut kolon ve manto arasındaki yüzey etkileşimini temsil eden ara yüz sürtünme katsayısını bulmaktadır. Daha sonra, mevcut kolonun beton basınç mukavemetinin artırılarak elamanın kapasitesi üzerindeki etkisini görmek için bir model önerildi. Bu amacla, ABAQUS/Standard programı kullanılarak sonlu eleman (SE) bir nümerik çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, pürüzlendirilmemiş numune için, mevcut kolon ve manto arasındaki ara yüz sürtünme katsayısı 75%, pürüzlendirilmiş numune için 95% ve pürüzlendirilmemiş ve ankraj çubuğu olan numune 80% bir oran gözlenmiştir. Ayrıca, parametrik çalışmada, beton basınç dayanımı arttırılmasının, elemanın kapasitesini arttırmadığı elde edilmiştir. 
dc.description.abstract Several factors can lead to affect the effectiveness of RC jacketing if a proper procedures will not be taken into account. A certain consideration has to be paid to interface between old-new concrete, which could reduce the flexural capacity. In accordance to that, the main objective of this present work is to find a frictional coefficient representing the surface interaction between core and jacket of an experiment conducted by Bousias et al in terms of load capacity. Later on a model is proposed to see the effect of increasing concrete compressive strength of core on the capacity of the member. For that purpose, a parametrical numeric simulation analysis is conducted in a commercial FE analysis ABAQUS/Standard. Results obtained from the study shows that the friction between old-new surfaces of the experiment is well captured at 75% for the unroughned specimen, 95% for roughned specimen and 80% for the specimen with dowels. Moreover, for the parametric study it has been observed that increasing the concrete compressive strength doesn't increase the capacity of the member.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Betonarme mantolama
dc.subject Sonlu eleman modelleri
dc.title Betonarme manto ile güçlendirilmiş betonarme kolonlarda ara yüzey kayma katsayısının irdelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Yapı Bilim Dalı
dc.contributor.author Farah, Ahmed Farhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record