Ülkemiz işletmelerinin %98'ini oluşturmalarına rağmen %8' lik bir ihracat rakamıyla ihracattaki arzu edilen yerlerini bir türlü alamayan ve ihracatta işbirliğine gitmemenin sıkıntılarını çok büyük boyutlarda yaşamış olan KOBİ'lerimizin, ihracat sektörü içinde bir organizasyon altında toplanarak dünya pazarlarına açılmalarını, dış ticarette uzmanlaşmalarını ve bu suretle özellikle Avrupa Birliği KOBİ' Ieri ile yurt içinde ve yurt dışında rekabet şanslarını artırarak daha etkin faaliyet göstermelerini sağlamak amacıyla kurulmuş olan "Sektörel Dış Ticaret Şirketi" modelinin incelenerek, KOBİ'lerimizin "Sektörel Dış Ticaret Şirketi" şeklinde örgütlenme sorunlarının belirlenmesi ve çözüm önerileri getirilmesi ile bu modelin KOBİ' 1er için dış ticarette başarılı bir model olup olmadığının belirlenmesi, çalışmanın başlıca amacını oluşturmaktadır. Ülkemizde ilk kurulan "Sektörel Dış Ticaret Şirketi" olma özelliği taşıyan, EGS. (Ege Giyim Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş.) ortağı işletmeler ile sınırlandırılan "KOBİ'lerin SDTŞ'leri Olarak Örgütlenme Sorunlarının Tespit ve Çözümüne İlişkin Bir Araştırma" ile de, teori ile pratik arasında bir uyumun var olup olmadığı araştırılmış ve çalışmaya destekleyici bir unsur katılmıştır. Sonuç olarak çalışmadan; Birtakım örgütlenme sorunlarına rağmen, "Sektörel Dış Ticaret Şirketi" modelinin, KOBİ' lerin dışa açılmalarında etkili bir model olduğu ve bununda, "Sektörel Dış Ticaret Şirketi"ni oluşturan ortakların büyük bir bölümü tarafından kabul edildiği ortaya çıkmıştır.
ABSTRACT SMEs (Small and Medium Enterprises) are the biggest portion of Turkish national companies with 98% of all but they have only the part of 8% export, that much less than their aim. The co-ordination in the export have a big problem for SMEs. Because of this; to exceed the their role in export, it is necessary to establish an organization in order to practice experienced trade and to compete with EC SMEs and other international SMEs. Accordingly with this goal there is a model named as "Sectoral Foreign Trading Company" to be searched for Turkish SMEs. In this respect, the organization problem will be determined and solution proposals for the Turkish SMEs and importance of foregoing model is the main aspect of this study. In Turkey the model of SFTC (Sectoral Foreign Trading Company), Firstly practiced with Aegean Clothing Manufacture and Foreign Trade Pic (EGS) has been scerched with a research programme named "The research about SMEs and SFTC's organization problems their determination and the solution of those problems". With this research, if there is a balance between theory and practice or not, has been argued and a supportive instrument has been put into study. At the end; it has been concluded that the model of SFTC is an effective model for the SMEs in order to expand their trade internationally especially in export. Also it has been determined that the partners of SFTC are preferring and accepting the model for their export purpose. XXI