Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sağlıkta e-öğrenme kabul ve kullanımını etkileyen faktörler : Ahuzem örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Gültekin Yıldız
dc.date.accessioned 2021-03-10T11:25:44Z
dc.date.available 2021-03-10T11:25:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Semiz, Tarık. (2013). Sağlıkta e-öğrenme kabul ve kullanımını etkileyen faktörler : Ahuzem örneği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/77491
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Türkiye'de sağlık alanında yürütülen en büyük e-öğrenme projelerinden birisi de Aile hekimlerine yönelik hazırlanan e-öğrenme projesidir. Bu projenin temel amacı e-öğrenme yöntemini kullanarak hekimlerimize çok daha kolay, hızlı ve etkin bir şekilde eğitimlerini sağlamaktır. Bu amaçların gerçekleşmesi için en önemli koşullardan biride, aile hekimlerinin e-öğrenme sistemini benimsemeleridir. Araştırmanın amacı, Türkiye'de aile hekimlerinin e-öğrenme uygulamalarını benimseme düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemek ve elde edilen bulgulara dayanarak sağlıkta e-öğrenme sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır. Bu çalışma Birleştirilmiş Tekoloji Kabul Modeli temel alınarak Türkiye şartlarına uyarlanmıştır. Belirlenen 6 temel hipotezi test etmek için kullanılan veriler ise ülke genelindeki 429 aile hekiminden online anket yöntemi aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin AMOS 20.0 programına girilmesi ile elde edilen sonuçlar, yapısal eşitlik modeli (YEM) ile analiz edilmiştir. Oluşturulan Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli bir taraftan Performans Beklentisi, Çaba Beklentisi, Kolaylaştırıcı Şartlar pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilediği, Sosyal etki değişkenlerinin ise hekimlerin e-öğrenme sistemini benimsemelerini negatif ve anlamlı bir şekilde tahmin edebildiği, son olarak Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutum değişkenlerinin hekimlerin e-öğrenme sistemini benimsemelerini anlamlı bir şekilde tahmin edemediği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, çalışma sağlıkta e-öğrenme sisteminin kullanılmasının yeni başladığı bir ülkede ilk kez incelenmiş olması sebebiyle literatüre özgün katkılar sağlamaktadır. Anahtar Kelimeler: E-öğrenme, Sağlık, Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli,Yapısal Eşitlik Modellemesi
dc.description.abstract E-learning for Family physicians is one of the largest e-health projects in Turkey. The main aims of this project is to use e-learning metods for pysicians training to provide much easier, quick and effective way. The most important condition is the fact that physicians adopt e-learning system, in order to realize these aims. This study purposes: to determine factors that influence the acceptance e-learning of physicians in Turkey, to provide contributions to improve e-learning system based on the research findings.. This study integrates UTAUT into Turkey's conditions. Used data to test determined six basic hypotheses are achieved from 429 physicians in Turkey by a online survey method. Data is tested using AMOS 20.0 program. Also the finding results are analyzed by the structural equation modeling (SEM). In UTAUT model, results determined performance expectancy, facilitating conditions and effort expectancy have a positive and significant impact, social effects have a significiant but negative impact and finally attitude towards using tecnology have not significiant impact on the e-learning adaptation of physicians. Owing to search compulsory e-learning system first time in a country and this research supplies important contribution to concerned literature and implementation. Keywords: E-learning, Health, Unified Theory of Acceptance and Use of Technology, Structural Equation Modelling
dc.format.extent IX, 129 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject E-öğrenme
dc.subject Sağlık
dc.subject Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli
dc.subject Yapısal Eşitlik Modellemesi
dc.title Sağlıkta e-öğrenme kabul ve kullanımını etkileyen faktörler : Ahuzem örneği
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Semiz, Tarık
dc.relation.publicationcategory doctoralThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/