Açık Akademik Arşiv Sistemi

E-öğrenmede öğrenci memnuniyeti ölçümü

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Orhan Torkul
dc.date.accessioned 2021-03-10T11:25:06Z
dc.date.available 2021-03-10T11:25:06Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Kantoğlu, Barış. (2012). E-öğrenmede öğrenci memnuniyeti ölçümü. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/77428
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde hizmet sektörü, gelişmiş ülkelerin ekonomilerinde üretim sektörüne göre daha fazla ve nitelikli istihdam sağlamakta ve ekonominin %70'lere kadar olan büyük kısmını karşılamaktadır. Bilişim teknolojileri devrimiyle küresel rekabetin artması, tüketicilerin memnuniyet ve hizmet kalitesi beklentilerini yükseltmiş, hizmet sektörü firmaları, müşteri memnuniyeti üzerinde duran modellere yönelmiştir. Hizmet sistemleri, eğitim, finans, sağlık, bilişim, konaklama, kamu yönetimi, ticaret, ulaşım vb. gibi alanları içerir. Hizmet sağlayan sistemlerden biri de eğitim ve öğretim sistemleridir. Eğitim süreci, bireylerin bilgi, beceri, uzmanlık ve tecrübelerine yatırım yaparak, ekonomide lokomotif görev üstlenecek üst düzey uzmanların, araştırmacıların ve yöneticilerin yetiştirilmesini sağlar. E-öğrenme, bilişim sistemlerinin gelişmesiyle ortaya çıkan, öğrenci merkezli, çağdaş bir eğitim ve öğretim sistemidir. E-öğrenmeye geçiş sürecinde, organizasyonun tüm halkalarında dönüşümü gerektiren yatırım ve işletme maliyetleri, risk oluşturabilir. E-öğrenme sistemlerinde bu tür risklerle karşılaşılmaması veya mevcut sorunların ortadan kaldırılması için e-öğrenme öğrenci memnuniyeti üzerinde etkili olan faktörleri belirleyen bütünleşik bir e-öğrenme öğrenci memnuniyeti modeline ihtiyaç vardır.Bu tezde, e-öğrenmede öğrenci memnuniyetinin, teknoloji ve kullanıcı boyutlarını inceleyen bütünleşik bir model geliştirilmiştir. E-öğrenme öğrenci memnuniyetini etkileyen faktörler göz önüne alınarak tasarlanan model, beş boyut altında on beş faktörle değerlendirilmiştir. Bu model, geliştirilen bir anketten elde edilen verilerle test edilmiştir. Geliştirilen anket uzaktan eğitim portalı kanalıyla öğrencilere yöneltilerek, 562 öğrenciden cevap alınmıştır. Test sonucu elde edilen verilerin analizi ile on faktörün önemli olduğu gözlemlenmiştir. Bu faktörlerden kritik derecede önemli olan faktörleri belirlemek için de regresyon analizi yapılmış ve analiz sonuçları tartışılmıştır.Bu analiz sonuçlarına göre, geliştirilen model ve nihai modelde kurgulanan beş boyutun doğrulandığı gözlemlenmiş ve bu beş boyut altında kritik derecede öneme sahip altı faktör (kişisel gelişimin izlenebilirliği, materyallerin kullanışlılığı, destek hizmetleri, öğrenci-öğretim üyesi etkileşimi, kullanım kolaylığı ve öğrencinin bilgisayar kullanım düzeyi) öne çıkmıştır. Geliştirilen model, e-öğrenme sistemi tasarımcılarına ve yöneticilerine kaynakların etkin kullanımında yol gösterebilecektir.Anahtar Kelimeler: Hizmet Sektörü, Eğitim ve Öğretim Sistemleri, E-öğrenme Sistemi, Müşteri Memnuniyeti, E-öğrenme Öğrenci Memnuniyeti.
dc.description.abstract Nowadays, service sector supplies more qualified and more numerous number of employees comparing to manufacturing sector. Service sector consists of 70% of the economies in developed countries. By increasing global competition, information revolution makes consumer expectations high on service quality and consumer satisfaction. So service sector firms tend to consumer satisfaction models such as education, finance, health, informatics, hosting, public administration, trade and communication. Education process is one of the service supplying systems. Education process is one of the service supplying systems. Education process provides high level experts, researchers, and managers by means of investing on knowledge, talent, expertness, and experience of people. E- learning is a student centered modern learning system. It is developed by informatic systems. Investment and operation costs may be a risk on transition process to E- learning. For avoiding such problems, integrated e-learning student satisfaction model is needed.In this thesis, an integrated model considering technology and user dimension of student at e-learning concept is developed. The model designed by factors of student satisfaction in e-learning contains of 15 factors in 5 dimensions. The model is tested by data taken from the questionary. The questionary has managed by remote access educational portal and 562 students gave answers. By analysing the questionary data, ten important factors has been determined. For determining the most important factors of them, regression analysis is done and results of this analysis is discussed.After taken these results, model developed and five dimensions of the model and significant six factors of the dimensions came into prominence. These are traceability of personal improvement, practibility of materials, commissariats, interaction between student-prelector, usage easiness and computer using level of students. Model developed may be useful for designers and managers of e-learning systems on efficient usage of resources.Key Words: Service Sector, Training and Education Systems, E-Learning System, Customer Satisfaction, E-Learning Student Satisfaction.
dc.format.extent X, 145 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Hizmet sektörü
dc.subject Eğitim ve öğretim sistemleri
dc.subject E-öğrenme sistemi
dc.subject Müşteri memnuniyeti
dc.subject E-öğrenme
dc.title E-öğrenmede öğrenci memnuniyeti ölçümü
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Kantoğlu, Barış
dc.relation.publicationcategory doctoralThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/