Açık Akademik Arşiv Sistemi

Jet çarpmalı dikdörtgen kesitli bir kanalın ısı transferi büyüklüklerinin deneysel (TLC metodu ile) ve teorik analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ünal Uysal
dc.date.accessioned 2021-03-05T08:16:03Z
dc.date.available 2021-03-05T08:16:03Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Şahin, Fatih. (2007). Jet çarpmalı dikdörtgen kesitli bir kanalın ısı transferi büyüklüklerinin deneysel (TLC metodu ile) ve teorik analizi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/76874
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Isıtma ya da soğutma amacıyla jet çarpma tekniği uygulanan dikdörtgen kesitli bir kanalda ısı transfer büyüklükleri teorik olarak analiz edilmiştir.Yapılan çalışmada Sakarya Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümüne ait lisanslı Fluent 6.2.16 programı kullanılarak yüzeylerdeki ısı transferi karakteristikleri hesaplanmıştır. Bulunan sonuçlar aynı geometri üzerinde Pittsburgh Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü'nde Uysal [17] tarafından deneysel olarak Termal Sıvı Kristali yöntemi (TLC) kullanılarak yapılan çalışma sonuçları ile kıyaslanmıştır.İlave olarak çalışmada hedef-jet plaka mesafesinin ısı transfer büyüklüklerine etkisi ve akışkan olarak kullanılan havanın sıkıştırılabilir ve sıkıştırılamaz seçilmesinin sonuçları nasıl etkilediği araştırılmıştır. Deneysel ve teorik sonuçlar kıyaslanmıştır
dc.description.abstract The heat transfer characteristics are analyzed in a rectangular cross-section duct which impingement jet technique applied for the purpose of heating and cooling.Heat transfer characteristics on surfaces are calculated by Fluent 6.2.16 program licenced for Sakarya Üniversity Mechanical Engineering Department in study. The obtained results are compared with Uysal's [17] study in Pittsburg University Mechanical Engineering Branch which concluded with an experimental investigation using Thermochromic liquid crystal (TLC) method.In addition, it is investigated that how the effect of target -jet plate distance to heat transfer characteristics and the effect of selected compressible or incompressible air used for fluid effects the results. Experimental and theoretical datas are compared.Keywords: Heat transfer in Jet impingement, İmpingement jets in row, Thermochromic Liquid Crystals, Temperature measuring, Cooling in electronic devices, Forced heat transfer in ducts, Gas türbines
dc.format.extent XIII, 89 yaprak ; 30 cm.
dc.language.iso Türkçe
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Jet çarpmalı ısı transferi
dc.subject Sıralı jet sistemi
dc.subject Termal sıvı kristali
dc.title Jet çarpmalı dikdörtgen kesitli bir kanalın ısı transferi büyüklüklerinin deneysel (TLC metodu ile) ve teorik analizi
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Enerji Bilim Dalı
dc.contributor.author Şahin, Fatih
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record