dc.date.accessioned |
2021-02-16T09:04:19Z |
|
dc.date.available |
2021-02-16T09:04:19Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
TOPAL B,ÖRGEV C,ŞAHİN H (2020). İşgörenlerin Demografik Özelliklerinin Örgütsel İklim Algısına Etkisinin İstatistiksel Analizi: Süreyya Paşa Göğüs Hastalıkları Hastanesi Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 0(19), 165 - 175. Doi: 10.31590/ejosat.709785 |
|
dc.identifier.issn |
2148-2683 |
|
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.31590/ejosat.709785 |
|
dc.identifier.uri |
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek5qWXlNZz09/isgorenlerin-demografik-ozelliklerinin-orgutsel-iklim-algisina-etkisinin-istatistiksel-analizi-sureyya-pasa-gogus-hastaliklari-hastanesi-ornegi |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/76221 |
|
dc.description.abstract |
İşletme olarak hastaneler, her türlü sağlık hizmetinin üretildiği, karmaşık yapılı ve yüksek düzeyde uzmanlaşmayı gerektiren sağlık kurumlarıdır. Hastaneler hem emek hem de sermaye yoğun işletme özelliğine sahip sağlık kurumlardır. Sağlık sektöründe giderek artan bir rekabet ortamı oluşmaktadır. Böyle bir ortamda rakiplerden önde olabilmek için örgütsel iklim ve örgütsel bağlılık kadar bu iki kavramı etkileyen faktörler de son derece önemlidir. Bir örgütte çalışanların örgüt amaçlarını benimsemeleri, değer yargılarını kabul etmeleri, inanç ve kurallara uygun davranışlarda bulunmaları ve kendilerinden beklenen davranışları göstermelerinin anahtarı olarak “örgütsel iklim”; işletmelerin rekabet avantajı sağlayabilmeleri ve vasıflı iş görenleri bünyelerinde tutabilmeleri için ise “örgütsel bağlılık” vazgeçilmez olarak görülebilir. Bu çalışma sağlık çalışanlarının algıladıkları hizmetkâr liderlik anlayışı çerçevesinde örgütsel iklim ve örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ilişkinin var olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 30.10.2017 ile 30.12.2017 tarihleri arasında İstanbul İli Kamu Hastaneler Birliğine bağlı bir devlet hastanesinde aktif olarak çalışan 495 sağlık personelinden 254’üne uygulanmıştır. Örneklem, rastgele örneklem seçim tekniği olup katılım %52,93’dür. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Robert Stringer tarafından geliştirilmiş, örgüt iklimi ölçeği; Meyer ve Allen tarafından geliştirilmiş örgütsel bağlılık ölçeği ve çalışanların sosyal-demografik niteliklerinden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Ölçek ve alt boyut puanları normal dağılım gösterdiğinden cinsiyet, medeni durum; yaş, öğrenim düzeyi, kadro durumu, kıdem, kamuda çalışma süresi, toplam aylık gelir değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Gruplar arasındaki anlamlı farklılık için de ikili karşılaştırmalar yapılmıştır. Örgütsel iklim ölçeği ve alt boyut puanlarının hem cinsiyete hem de medeni duruma göre, aynı zamanda yaş gruplarına, öğrenim düzeyine, mesleki kıdemine, kamuda çalışma süresine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
As an enterprise, hospitals are health institutions where all kinds of health services are produced, complex structured and requiring high_x000D_
level of specialization. Hospitals are both health-intensive and capital-intensive health institutions. There is an increasing competitive_x000D_
environment in the health sector. In this competitive environment, the factors affecting these two concepts are as important as the_x000D_
organizational climate and organizational commitment to be ahead of the competitors. "Organizational climate" is the key for people working in an organization to adopt organizational goals, accept value judgments, engage in relationships that conform to beliefs and_x000D_
norms, and demonstrate expected behavior. “Organizational commitment” can be seen as indispensable for enterprises to gain_x000D_
competitive advantage and to retain qualified employees. This study was conducted to determine whether there is a meaningful_x000D_
relationship between the perceived servant leadership understanding of healthcare personnel and organizational climate and_x000D_
organizational commitment. The study was applied to 254 out of 495 health personnel who were actively working in a public hospital_x000D_
affiliated with the Public Hospitals Association of Istanbul between 30.10.2017 and 30.12.2017. The sample was randomly selected and_x000D_
the participation rate was 52,93%. In the study, servant leadership scale was used as a data collection tool; Organizational climate scale_x000D_
developed by Robert Stringer; Organizational commitment scale developed by Meyer and Allen and a questionnaire consisting of_x000D_
organizational commitment scale and social-demographic characteristics of employees. As the scale and subscale scores showed normal_x000D_
distribution, gender, marital status; age, education level, staff status, seniority, working time in public sector, total monthly income were_x000D_
compared. Pairwise comparisons were also made for the significant difference between the groups. It was found that the organizational_x000D_
climate scale and sub-dimension scores did not differ significantly according to both gender and marital status, age groups, education_x000D_
level, professional seniority, and duration of work in the public sector. |
|
dc.description.abstract |
As an enterprise, hospitals are health institutions where all kinds of health services are produced, complex structured and requiring high level of specialization. Hospitals are both health-intensive and capital-intensive health institutions. There is an increasing competitive environment in the health sector. In this competitive environment, the factors affecting these two concepts are as important as the organizational climate and organizational commitment to be ahead of the competitors. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.relation.isversionof |
10.31590/ejosat.709785 |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Örgütsel İklim |
|
dc.subject |
Örgütsel Bağlılık |
|
dc.subject |
Hizmetkâr Liderlik |
|
dc.subject |
Müşteri Memnuniyeti |
|
dc.subject |
Organizational Climate |
|
dc.subject |
Organizational Commitment |
|
dc.subject |
Servant Leadership |
|
dc.subject |
Customer Satisfaction. |
|
dc.title |
İşgörenlerin Demografik Özelliklerinin Örgütsel İklim Algısına Etkisinin İstatistiksel Analizi: Süreyya Paşa Göğüs Hastalıkları Hastanesi Örneği |
|
dc.title.alternative |
Statistical Analysis of the Impact of Employees' Demographic Characteristics on Organizational Climate Perception: The Case of Süreyya Paşa Chest Diseases Hospital |
|
dc.type |
article |
|
dc.identifier.volume |
0 |
|
dc.identifier.startpage |
165 |
|
dc.identifier.endpage |
175 |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü, Sakarya, Türkiye |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Sakarya Türkiye |
|
dc.contributor.department |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Balıkesir, Türkiye |
|
dc.relation.journal |
Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi |
|
dc.identifier.issue |
19 |
|
dc.identifier.doi |
10.31590/ejosat.709785 |
|
dc.identifier.eissn |
2148-2683 |
|
dc.contributor.author |
BAYRAM TOPAL |
|
dc.contributor.author |
CEMİL ÖRGEV |
|
dc.contributor.author |
HASAN ŞAHİN |
|
dc.relation.publicationcategory |
Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı |
|