Gürler, Gökhan; Taş, Ali; Ersoy, Ahmet Yağmur; Sakarya Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme; Sakarya Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Uluslararası Ticaret
Abstract:
Sunuş
Girişimcilik mevcut bir etkinliği geliştirmek, farklı bir şey yapmak, yeni bir ürün üretmek ve var olmayan bir işletmeyi oluşturmakla ilgilidir. Bu yüzden yerleşik yapının geleneksel yol ve yöntemlerini değiştiren girişimciler, teknolojik, ekonomik ve sosyal alanlarda değişimi sağlamada toplumsal olarak en önemli rolü oynayan aktörlerdir. Bir devlet, kendi sınırları dışından mühendis, doktor, işletmeci getirip kendi milletine hizmet ettirebilir. Ancak bir devletin dışardan girişimci transfer edebilme imkânı yoktur. Girişimci hangi ülkede faaliyette bulunuyorsa bulunsun sonuç olarak ticari faaliyetleriyle kendi devletine hizmet eder. Doğrudan yabancı yatırımlarla gelen girişimciler o milletin öz girişimcileri olamazlar. Dolayısıyla bir devlet için nitelikli olarak yetiştirilen girişimci sayısının artması o devletin ekonomik performansının arttırılmasında büyük bir öneme sahiptir.
Hazırlanan bu kitabın temel olarak amacı girişimcilik süreçlerini doğrusal ve basit bir mantıkla açıklayarak, girişimcilerin girişimlerini hayata geçirirken atacakları temel adımlara ilişkin genel bir yaklaşım sunmaktır. Kitabın birinci bölümü girişimcilikle ilgili temel kavramları, girişimcinin bu kavramlarla ilgili sahip olması gereken zihinsel arka plan üzerinden açıklamaya çalışmaktadır. İkinci bölümde ise bir bireyi girişimci olmaya sevk eden girişimcilik niyetinin oluşmasından başlanarak girişim sürecinin realize edilmesi aşamaları bir süreç olarak ifade edilmiştir. Girişimci olma motivasyonuna sahip bir birey için girişimcilik sürecindeki ilk adım, potansiyel iş fırsatlarını belirlemek ve değerlendirmektir. Kitabın üçüncü bölümü özellikle bir iş fikrinin nasıl bulunacağına ve bulunacak iş fikrinin sahip olması gereken özelliklere odaklanmıştır. Dördüncü bölüm girişimin çeşitli aşamalarını finanse etmek için ihtiyaç duyulan finansmanı sağlamaya odaklanmakta ve alternatif finansman biçimlerini tanıtmaktadır. Beşinci bölümün odak noktası ise iş fikrinin kurulacak işletmenin temel bileşenleriyle para kazanmak için birlikte nasıl çalıştığını açıklayan iş modelinin ve iş planının nasıl oluşturulacağıdır. Sürdürülebilir bir iş modeline ulaşmak ayrı ve zorlu bir süreçtir. Bu bölümde işin nasıl tanımlanacağı sorusu ile sembolize edilen iş konseptinin yaratılmasına yönelik olarak girişimciye bir iş planının neden gerekli olduğunu anlatılmakta ve kuracağı yeni organizasyonu düzenlemek için nasıl bir format oluşturması gerektiğine dair bilgiler sunulmaktadır. Kitabın son bölümünde ise tüm girişimlerin ulaşmak isteği son nokta olan uluslararası pazarlara açılabilmeyle ilgili olarak uluslararası girişimciliğe ilişkin bir perspektif sunulmaktadır.
ii
Bu kitabın öncelikli hedef kitlesini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır ve başlangıç noktasındaki girişimcilere rehberlik edecek pratik bir kullanım için de uygundur. Kitabın ilk baskısı olması sebebiyle geliştirilmesi gereken yönlerinin olduğu muhakkaktır. Bu nedenle okuyuculardan kitaba yönelik eleştiriler kitabın içeriğinin geliştirilmesi yönünde önemli katkı sağlayacaktır.
Sakarya,2019
Dr. Gökhan GÜRLER
Doç.Dr. Ali Taş
Dr. Ahmet Yağmur Ersoy