Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretmen Adaylarına Öğretimde Yöntem Zenginliği Kazandırmak İçin Farklı Bir Yaklaşım

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:08Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:08Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Ahmet Zeki Saka,. (2005). Öğretmen Adaylarına Öğretimde Yöntem Zenginliği Kazandırmak İçin Farklı Bir Yaklaşım. Eurasian Journal of Educational Research; (0)19 251-262
dc.identifier.issn 1302-597X
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TkRZeE9ERXg
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73126
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına hizmet öncesi eğitim sürecindeki Özel Öğretim Yöntemleri-II dersi kapsamında, öğretimde yöntem zenginliği kazandırmak için farklı bir yaklaşım geliştirmek ve uygulamasını değerlendirmektir. Araştırma, 2003-2004 eğitim-öğretim güz yarıyılında Özel Öğretim Yöntemleri-II dersini alan SAÜ. Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim gören örneklemdeki 70 öğretmen adayı ile özel durum çalışmasına dayalı olarak; anket, mülakat ve gözlem metodu kullanılarak yürütülmüştür. Elde edilen anket verileri, SPSS 11.00 programında tanımlayıcı istatistik yöntemi ile ortalama ve standart sapmalara, mülakat ve gözlem verileri ise, ortak görüş ve tespitlere dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında, geliştirilen yaklaşımın kavramsal yapısı ve uygulanma süreci tanıtılmış ve yürütülen uygulamanın fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki becerilerinin ve özellikle öğretimde yöntem zenginliği kazanma becerilerinin gelişimine anlamlı düzeyde katkıda bulunduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma, fakülte-okul işbirliği kapsamında okul uygulamalarını yürüten ilgili taraflardan, özellikle uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerine yönelik önemli öneriler belirtilerek sonuçlandırılmıştır.
dc.description.abstract The purpose of this research is to develop a new approach and assess the application for the student teachers to gain varied methods in teaching. The research was applied during the fall semester in the 2003-2004 academic year with 70 student teachers who attended the course of Special Methods for Teaching-II at the SAU. Faculty of Education by using survey, interwiev and observation techniques based on case study methodology. Data of survey were analyzed with SPSS 11.00 using descriptive statistics based on mean and standard deviation and data of interwieving and observation were analyzed according to common wievs. In this research, the conceptual framework and implementation process of developed approach was explained. It was concluded that implementation process has meaningful contribution to the professional skills development of science student teachers especially in terms of improvement of gained varied methods in teaching. This researh ended with the important suggestions for the related sides in the context of the faculty-school partnership especially for university supervisors and mentors.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Eurasian Journal of Educational Research
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Eğitim Araştırmaları
dc.title Öğretmen Adaylarına Öğretimde Yöntem Zenginliği Kazandırmak İçin Farklı Bir Yaklaşım
dc.title.alternative A Different Approach to Have Student Teachers Gain Varied Methods in Teaching
dc.type article
dc.identifier.volume 0
dc.identifier.startpage 251
dc.identifier.endpage 262
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.relation.journal Eurasian Journal of Educational Research
dc.identifier.issue 19
dc.identifier.eissn 2528-8911
dc.contributor.author Ahmet Zeki Saka
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record