Bu çalışma kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında örneklemini Sakarya Üniversitesi'nin sosyal bilimler eğitimi veren İşletme ve İktisat Bölümü öğrencileri ile teknik bilimler eğitimi veren Makine, Endüstri ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencilerinden 362 kişinin oluşturduğu bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrası elde edilen veriler SPSS 24.0 programı ile analiz edilmiştir. Kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik yapılan analizler sonucu kişiliğin dışadönüklük, özdisiplin ve deneyime açıklık boyutları ile girişimcilik eğilimi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunurken, duygusal dengesizlik boyutu ile girişimcilik eğilimi arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Kişiliğin yumuşak başlılık boyutu ile girişimcilik eğilimi arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Girişimcilik eğiliminin demografik değişkenlere (cinsiyet, üniversite eğitimi, girişimcilik eğitimi, ailenin meslek durumu, girişimcilik faaliyeti) göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaya yönelik yapılan analizler sonucu, erkek katılımcıların girişimcilik eğilimlerinin kadın katılımcılara göre daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Teknik bilimler eğitimi alan öğrenciler ile sosyal bilimler eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik eğilimleri arasında herhangi bir farklılık bulunamamıştır. Kişilik özelliklerine bakıldığında ise sosyal bilimler eğitimi alan öğrencilerin dışadönüklük, yumuşak başlılık ve özdisiplin boyutu skorlarının teknik bilimler eğitimi alan öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Kişiliğin duygusal dengesizlik ve deneyime açıklık boyutlarında ise bu iki grup arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.Girişimcilik eğitimi alan katılımcılar ile almayan katılımcıların girişimcilik eğilimlerinin farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Ailenin meslek durumunun da katılımcıların girişimcilik eğilimlerini farklılaştırmadığı ortaya çıkmıştır. Son olarak da girişimcilik faaliyetinde bulunan katılımcıların girişimcilik eğilimlerinin faaliyette bulunmayanlara göre daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
This study aims to reveal the effects of personality traits on entrepreneurship tendency. Within the scope of this aim, conducted a questionnaire consisting of 362 students from the Department of Mechanical, Industrial and Computer Engineering, which educate to technical education in Sakarya University and the students of the Department of Business and Economics, which educate to social sciences in Sakarya University. Data obtained after application analyzed with SPSS 24.0 program. As a result of analyzes conducted to determine the relationship between personality traits and entrepreneurship tendency, while there is a positive and significant relationship found personality extroversion, self-discipline and openness to experience between entrepreneurship tendency, a negative and significant relationship detected between emotional imbalance dimension and entrepreneurial tendency. There was no statistically significant relationship between the softness of personality and entrepreneurial tendency. As the result of analyzes conducted to determine whether entrepreneurship tendency differs according to demographic variables (gender, university education, entrepreneurship education, family occupational status), it was found that entrepreneurial tendencies of male participants were higher than female participants. There is not the entrepreneurship tendencies difference found between the students who study technical sciences education and of the students who study social sciences education. According to personality traits determined that students who study social sciences education had higher extrovert, softness and self-discipline scores than the students who study in technical sciences. In terms of emotional imbalance and openness to experience, no significant difference found between these two groups. It was determined that the entrepreneurship tendencies did not change between the participants who took entrepreneurship education and who did not take entrepreneurship education. It revealed that the occupational status of the family did not differentiate the entrepreneurship tendencies of the participants. Finally, it was found that who has entrepreneurship activity, the entrepreneurship tendencies were higher than those who did not activity.