Açık Akademik Arşiv Sistemi

Browsing Tez Koleksiyonu by Author "Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı"

Browsing Tez Koleksiyonu by Author "Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı"

Sort by: Order: Results:

  • Yalınkılıç, Cem (Sakarya Üniversitesi, 2004)
    ÖZET Anahtar Kelimeler: Müşteri, Müşteri Odaklılık, Etkinlik, Odaklılık ölçümü Günümüzde müşteri odaklılık çalışmaları, işletmelerin başarılı sonuçlar alması ve hayatlarını devam ettirebilmeleri için en önemli unsurlar ...
  • Selvi, İhsan Hakan (Sakarya Üniversitesi, 2004)
    ÖZET Anahtar Kelimeler: Kaba Kümeleme, Bilgi Keşfi, Veri Madenciliği, Veri Tabanlarından Bilgi Keşfi. İşletmelerin sahip oldukları veri tabanlarında bulunana verilerin miktarı her geçen gün artmaktadır. Aynı zamanda ...
  • Yavuz, Muhammed Ali (Sakarya Üniversitesi, 2009)
    Bilginin temel yapısını oluşturan veri, son dönemde gelişen veri madenciliği kavramı ile daha bir önem kazanmıştır. Dünyada ve Türkiye'de veri madenciliğine olan ilgi ve yatırım büyük miktarlara ulaşmıştır. Dünyada ...
  • Duran, Fatih Mümtaz (Sakarya Üniversitesi, 2004)
    ÖZET: Organ tahsis problemi, çok kriterli karar verme, bulanık mantık, kadavradan böbrek nakli. Bu tez çalışmasında, ülkemizdeki kadavradan böbrek nakillerindeki organ tahsis problemine bulanık mantık yaklaşımıyla çözüm ...
  • Gümüş, Mustafa (Sakarya Üniversitesi, 2002)
    ÖZET ANAHTAR KELİMELER Kalite Kalite Güvence Sistemi ISO 9001 Kalite El Kitabı Prosedürler KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİ Günümüzün üç önemli faktörünün kalite, maliyet ve hız olduğu düşünüldüğünde, şirketlerin sürekli ilerlemeleri ...
  • Deniz, Mesude (Sakarya Üniversitesi, 2004)
    ÖZET Anahtar Kelimeler: Kalite, İstatiksel Kalite Kontrol, Kalite İyileştirme Teknikleri, Taguchi Deneysel Tasarım Metodu, Yapay Sinir Ağları, Genetik Algoritma, Evrimsel Algoritma Özellikle üretim sektöründe, üretilen ...
  • Cevrioğlu, Esin (Sakarya Üniversitesi, 1997)
  • Tiryaki, Ebru Civan (Sakarya Üniversitesi, 2000)
    ÖZET Anahtar Kelimeler: Kalite Maliyet Sisteminin Analizi ve Raporları Günümüzde rekabet ortamı nedeniyle; mal ve hizmet üreten kuruluşların varlıklarını sürdürebilmeleri için kaliteye verdikleri önem gün geçtikçe artmaktadır. ...
  • Yetkiner, Sema (Sakarya Üniversitesi, 2005)
    ÖZET Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Maliyetleri, Son yıllarda; artan rekabetçi ortamda firmaların ayakta kalabilmeleri için en önemli unsurlardan biri olan, kalite sürekli ön plana çıkmaktadır. ...
  • Güllü, Mustafa (Sakarya Üniversitesi, 2005)
    ÖZET Küreselleşen dünyada; teknolojinin hızlı gelişmesi, insanların zevk ve tercihlerinin değişmesi, iletişimin kolaylaşması gibi gelişmeler insanların tüketim kalıplarım arttırmıştır. KOBİ'ler mal değişikliklerine kolay ...
  • Kolay, Hatice (Sakarya Üniversitesi, 2001)
    ÖZET Anahtar Kelimeler : Bilgi tabanlı çizelgeleme, complex sistemler Günümüzün modern işletmelerinde üretim planlama ve kontrol işlevinin önemi büyüktür. Üretim sistemlerinin karmaşıklığı, rekabet ortamında müşteri ...
  • Pekin, Engin (Sakarya Üniversitesi, 2015)
    Yalın Üretim, üreticiler için daha düşük maliyet ve daha fazla rekabeti sağlamak amacıyla üretim süreçlerinden israf ve etkisizliği yok etmeyi hedefleyen bir metotlar bütünüdür. Aslında Yalın Üretim, üreticiler için en ...
  • Şimşir, Fuat (Sakarya Üniversitesi, 2008)
    Bir bakım planlama sisteminin en önemli fonksiyonlarından biri, bir sonraki çalışma döneminde gerçekleştirilmesi gereken Koruyucu Bakım işlerinin listesini; zaman, işgücü, malzeme ve araç-gereç olanaklarını, önceliklerini ...
  • Taş, Mehmet (Sakarya Üniversitesi, 2012)
    Hem Dünya Sağlık Örgütü hem de Birleşmiş Milletler tarafından kronik hastalıklar 21. yüzyılın en önemli sağlık sorunu olarak tanımlanmaktadır. Kronik hastalık yükü, tüm dünyaya paralel olarak Türkiye'de de artarak, sağlık ...
  • Kazıcıoğlu, Buket (Sakarya Üniversitesi, 2009)
    Yalın üretimin amacı, yedi büyük günah olarak görülen israfları tanımlayıp ortadan kaldırmak ve hammadde ile bitmiş ürün arasındaki süreyi kısaltmaktır. Sonuçta müşteri memnuniyetinde ve kalitede artış, maliyetlerde ise ...
  • Kahraman, Ünal Atakan (Sakarya Üniversitesi, 2010)
    Bir işin en iyi yolun seçilerek başarılması fikri, uygarlık tarihi kadar eskidir. Bu başarımı, klasik ve zeki optimizasyon teknikleri üzerinden incelemek ve bu noktada karşılaştırma bakış açısının kazandırılması tez ...
  • Toklu, Merve Cengiz (Sakarya Üniversitesi, 2010)
    KOBİ'ler, özel şirketlerin öncelikli çalışma alanlarından bir tanesini oluşturmaktadır. Dünya'da KOBİ'lerin tüm işletmeler içindeki payı % 95' in üzerindedir.KOBİ'lerin ekonomik ve toplumsal kalkınmada; ekonomiye dinamizm ...
  • Arslankaya, Seher (Sakarya Üniversitesi, 2007)
    Anahtar Kelimeler: Bilgi, bilgi yönetimi, bilgi yönetimi modeli, yönetim bilişim sitemleri, kurumsal bilgi yönetimi modeliKBYM, birbirini kapsayan ve kapsamı genişleten elemanlardan oluşmaktadır. Modelin temelinde kurumun ...
  • Yalçıner, Ayten Yılmaz (Sakarya Üniversitesi, 2007)
    Bilişim teknolojileri ve imalat alanındaki çalışmalar incelendiğinde; imalat işletmelerinin bilişim teknolojilerinden etkin bir biçimde faydalanmaları ve kendi işletmelerine ait sağlam bir bilişim altyapısı ve modeli ...
  • Şen, Tolga (Sakarya Üniversitesi, 2014)
    Küreselleşmenin rekabeti hızla arttırdığı son yıllarda müşteri memnuniyeti bu rekabetin en belirleyici faktörlerinden biri olmuştur. Tedarik zincirinde, ürünün ya da hizmetin müşteriye ulaştığı son aşama olan lojistik ve ...