Michael Ende, fantastik eserleriyle tanınan saygın bir Alman yazarıdır. Eşsiz anlatım tarzı ve derin anlamlar içeren hikayeleri hayal gücüyle harmanlama becerisi, onu zamansız bir edebi ikon haline getirmiştir. Eserleri aynı zamanda pedagojik açıdan da yüksek bir değere sahiptir; empati, zaman ve hayal gücü gibi temel konulara dair önemli dersler sunar. Bu tezde, yazar Michael Ende'nin en bilinen çocuk kitaplarından biri olan "Momo", pedagojik ve eğitimbilimsel bir perspektiften analiz edilmektedir. Romandaki zaman yönetimi, sosyal etkileşim ve kişilerarası ilişkiler gibi temel temalar, eğitsel açıdan ele alınarak değerlendirilmektedir. Tez, yazarın hayatı ve eserlerine dair bir giriş, temel kavramların kuramsal açıklamaları ve "Momo" romanının ayrıntılı bir çözümlemesi şeklinde yapılandırılmıştır. Bu çalışmanın temel hipotezi, "Momo" eserinin önemli pedagojik ve eğitimsel unsurlar içerdiğidir. Amaç, eğitimle ilgili değerleri ortaya koymak ve bunların bireysel gelişim ve öğrenme bağlamındaki anlam ve potansiyelini irdelemektir. Romanın çözümlemesinde, farklı eğitim bilimsel yaklaşımların bir arada kullanıldığı eklektik-pluralist bir yöntem benimsenmiştir.
Michael Ende was a renowned German author known for his fantastical works. His distinctive storytelling and the depth of meaning in his imaginative works have secured his place as a timeless literary figure. His works also hold significant educational value, as they convey essential lessons about empathy, time, and imagination. This thesis focuses on the popular children's book "Momo", analyzing it from both pedagogical and educational science perspectives. Central themes of the novel such as time management, social interaction, and interpersonal relationships are examined with regard to their educational relevance. The thesis is structured as follows: an introduction to the author's life and works, a conceptual clarification of key terms, and a detailed analysis of the novel "Momo". The central hypothesis of this study is that "Momo" contains important pedagogical and educational elements. The aim is to identify values relevant to education and explore their significance and potential in the context of learning and personal development. For the analysis, an eclectic-plural methodological approach is used, combining various educational science frameworks.