Açık Akademik Arşiv Sistemi

Siyasal iletışıim eksenıinde yeni medya:2023 genel seçimleri kapsamında akp/chp/iyi parti youtube videolarının göstergebilimsel incelemesi = New media on the axis of political communication: Semiotic analysis of akp/chp/iyi party youtube videos within the scope of 2023 general elections

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Rasim Soylu
dc.date.accessioned 2025-09-22T11:21:10Z
dc.date.available 2025-09-22T11:21:10Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Gevrek, Ömer. (2024 ). Siyasal iletışıim eksenıinde yeni medya:2023 genel seçimleri kapsamında akp/chp/iyi parti youtube videolarının göstergebilimsel incelemesi = New media on the axis of political communication: Semiotic analysis of akp/chp/iyi party youtube videos within the scope of 2023 general elections. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/103277
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Siyasi partilerin seçim kampanyalarının önemli bir ayağını siyasi reklamlar oluşturmaktadır. Parti liderleri eksenli yürütülen çalışmalarda, siyasi partinin sorumlu organları seçmen kitlelerinden oy alabilmek için siyasi içerikli reklamları yoğun olarak kullanmaktadır. Siyasi partiler nezdinde sosyal medya mecraları artık öncelikli reklam alanları olarak değerlendirilmektedir. Bu mecralarda yapılan reklamlar sayesinde seçmenler üzerinde pozitif izlenim bırakılarak oy tercihlerinin kendi partilerinden yana olması amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, seçmen tercihlerinin yönlendirilmesinde yeni medya araçlarının etkisine göstergelerin çözümlemeleri üzerinden farklı bir projeksiyon sunmak ve siyasi mesaj okumalarının nasıl yapılabileceğine dair güncel bir örnek ortaya koymaktır. Video içerikleri reklam çözümlemelerinde yoğun olarak tercih edilen içerik analizi ve göstergebilimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. İçerik analizi kısmında tanıtım videosu ile ilgili kodlama cetveli oluşturulmuş ve oluşturulan cetvelde tutarlı sonuçlara erişmek maksadıyla sınıflandırmaya başvurulmuştur. Göstergebilimsel analiz yönteminde Roland Barthes'ın düz anlam, yan anlam ve derin anlam çözümleme tekniği kullanılmıştır. Öncesinde ise gösteren ve gösterilen üzerinden hareket edilerek video içeriklerin görüntüsel değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Youtube videoları oluşturmaktadır. Kasti örneklem metodunun tercih edildiği araştırmada; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından imzalanarak 10 Mart 2023 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanan kararname kapsamında, ilk turu 14 Mayıs'ta ikinci turu 28 Mayıs'ta gerçekleştirilen 2023 Genel Seçimleri çerçevesinde 10 Mart ve 28 Mayıs tarihleri arasında Akp, Chp ve İyi Parti'nin Youtube kurumsal hesaplarından yayınladıkları videolardan en çok beğeni alan birer tanesi analiz edilmektedir.
dc.description.abstract Political advertisements constitute an important pillar of the election campaigns of political parties. In the studies carried out on the basis of party leaders, the responsible organs of the political party use political advertisements intensively in order to get votes from the electorate. Social media channels are now considered as priority advertising areas by political parties. Thanks to the advertisements made in these channels, it is aimed to leave a positive impression on the voters and to make their voting preferences in favor of their own parties. The aim of this study is to present a different projection on the effect of new media tools on directing voter preferences through the analysis of indicators and to present a current example of how political message readings can be made. Content analysis and semiotic analysis method, which are heavily preferred in video content advertising analysis, were used. In the content analysis section, a coding ruler related to the promotional video was created and classification was applied in order to reach consistent results in the created table. In the semiotic analysis method, Roland Barthes' technique of analyzing plain meaning, connotation and deep meaning was used. Beforehand, visual evaluation of video content was made based on the showing and the shown. The universe of the study consists of Youtube videos. In the research where the deliberate sampling method was preferred; Within the scope of the decree signed by President Recep Tayyip Erdoğan and published in the Official Gazette dated March 10, 2023, within the framework of the 2023 General Elections, the first round of which was held on May 14 and the second round on May 28, one of the videos published by the AKP, CHP and Good Party on their Youtube corporate accounts between March 10 and May 28 is analyzed.
dc.format.extent xii, 255 sayfa ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yeni Medya
dc.subject Göstergebilim
dc.subject Siyasal İletişim
dc.title Siyasal iletışıim eksenıinde yeni medya:2023 genel seçimleri kapsamında akp/chp/iyi parti youtube videolarının göstergebilimsel incelemesi = New media on the axis of political communication: Semiotic analysis of akp/chp/iyi party youtube videos within the scope of 2023 general elections
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı, İletişim Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Gevrek, Ömer
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/