Açık Akademik Arşiv Sistemi

Z kuşağı bireylerinin dijital dizi ve film platformları kullanma alışkanlıkları = Generation z ındividuals' habits of using digital tv series and movie platforms

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2025-09-22T11:21:04Z
dc.date.available 2025-09-22T11:21:04Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Atlı, Tuğçe. (2025 ). Z kuşağı bireylerinin dijital dizi ve film platformları kullanma alışkanlıkları = Generation z ındividuals' habits of using digital tv series and movie platforms. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/103257
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Küresel ölçekte teknolojinin gelişmesi, ekran kültüründe dikkate değer dönüşümlere yol açmış ve bu durumun izleri günümüzde de görülmeye devam etmektedir. Yeni medya araçları, toplumsal yaşantıyı etkilerken aynı zamanda kitle iletişim araçlarının konumunu da değiştirmektedir. Bu yeni nesil web tabanlı teknolojik gelişmelerin kullanıcılara sunduğu alternatifler, kültürel yapılanmayı etkileyerek izleme pratiklerinin de yeni bir boyutta incelenmesini mümkün kılmıştır. Çalışmanın amacı, yeni nesil izleme alışkanlıklarını ve geleneksel televizyon yayıncılığındaki değişimleri, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında incelemektir. Dijital yayıncılığın izleme pratikleri üzerindeki etkisi, bu etkinin sebepleri ve sonuçları saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu 1995 ve sonrası doğan 410 bireyden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Anket, çevrimiçi olarak katılımcılara ulaştırılmış, elde edilen veriler SPSS 26.0 programında analiz edilmiştir. Bu çalışmada, belirli sınırlamalar çerçevesinde bireylerin dijital platformlara üye olma nedenleri ile televizyondaki reklam uygulamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, katılımcıların cinsiyet faktörünün dijital platformlara üye olma nedenleriyle pozitif yönde anlamlı bir ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Yeni medya teknolojilerindeki ilerlemelerle birlikte dijital platformlarda yaşanan gelişmelerin, bireysel izleme alışkanlıklarını artırırken yayın hayatını da değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract The development of technology on a global scale has led to remarkable transformations in screen culture and the traces of this situation continue to be seen today. While new media tools affect social life, they also change the position of mass media. The alternatives offered to users by these new generation web-based technological developments have made it possible to examine viewing practices in a new dimension by affecting cultural structuring. The aim of this study is to examine new generation viewing habits and changes in traditional television broadcasting in the context of the uses and gratifications approach. The impact of digital broadcasting on viewing practices, the causes and consequences of this impact were tried to be determined. The sample group of the research consists of 410 individuals born in 1995 and after. A two-part questionnaire was used as a data collection tool. The questionnaire was delivered to the participants online and the data obtained were analyzed in SPSS 26.0 program. In this study, it was concluded that there is a significant difference between the reasons why individuals subscribe to digital platforms and advertising practices on television within certain limitations. In addition, it was determined that the gender factor of the participants showed a significant positive relationship with the reasons for subscribing to digital platforms. It has been concluded that the developments in digital platforms with the advances in new media technologies have changed the broadcasting life while increasing individual viewing habits.
dc.format.extent vii, 85 sayfa ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Dijital platformlar
dc.subject Geleneksel Televizyon Yayıncılığı
dc.subject Yeni Nesil İzleme Alışkanlıkları
dc.title Z kuşağı bireylerinin dijital dizi ve film platformları kullanma alışkanlıkları = Generation z ındividuals' habits of using digital tv series and movie platforms
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı, İletişim Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Atlı, Tuğçe
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/