Açık Akademik Arşiv Sistemi

Enhancing customer loyalty through collaborative co-creation of CSR initiatives evidence from Pakistan's engineering industries = İş birliğine dayalı kurumsal sosyal sorumluluk girişimleri ile müşteri bağlılığının artırılması: Pakistan mühendislik endüstrilerinden kanıtlar

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Arzu Çağrı Mehmetoğlu
dc.date.accessioned 2025-09-22T09:03:33Z
dc.date.available 2025-09-22T09:03:33Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Khan, Ali Raza. (2024 ). Enhancing customer loyalty through collaborative co-creation of CSR initiatives evidence from Pakistan's engineering industries = İş birliğine dayalı kurumsal sosyal sorumluluk girişimleri ile müşteri bağlılığının artırılması: Pakistan mühendislik endüstrilerinden kanıtlar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/103154
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma, Pakistan mühendislik endüstrisinde kurumsal sosyal sorumluluk girişimlerinin müşteri sadakati üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Küresel pazarın dinamik ve rekabetçi olmasından dolayı Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İş Birliklerinin müşteri sadakatinin geliştirilmesinde oynadığı rol çalışma konusu olarak seçilmiştir. Bu, sektördeki işletmelerin sürdürülebilirliği ve büyümesi için çok önemlidir. Bu çalışma, çeşitli mühendislik firmalarında çalışan 318 katılımcıdan toplanan verileri nicel olarak incelemek için yapısal eşitlik modellemesini kullanmaktadır. Bu yaklaşım, varsayılan ilişkilerin analizini kolaylaştırmaktadır. Bunlardan bazıları kurumsal sosyal sorumluluğun iş birlikleri üzerindeki etkilerini (H1), iş birliklerinin tüketici sadakati üzerindeki etkisini (H2) ve KSS'nin tüketici sadakati üzerindeki doğrudan etkisini içermektedir (H3). Araştırmanın bulgularına göre iş birlikleri tüketici sadakatini güçlendirmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları ile iş birlikleri önemli ölçüde geliştirilmekte ve bu faaliyetler tüketici bağlılığını güçlendirmektedir. Çalışma sonuçları, kurumsal sosyal sorumluluğun müşterilerin sadakati üzerinde doğrudan etkisi olduğuna işaret etmektedir. Bu dikkate alındığında, müşterilerle uzun vadeli ilişkiler geliştirmek için kurumsal sosyal sorumluluğu temel iş stratejisine entegre etmenin önemli olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, kurumsal sosyal sorumluluk ve iş birlikleri arasındaki sinerjik uygulamaların, mühendislik endüstrisinde rekabet avantajı ve müşteriyi elde tutma konusunda nasıl bir kaldıraç görevi görebileceğine dair teorik bilgiye katkıda bulunarak, mühendislik alanına da katkı sağlamaktadır. Çalışma özellikle bu faaliyetlerde kullanılabilecek yöntemlerin anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Ek olarak, tüketici sadakatini artırmak amacıyla kurumsal sosyal sorumluluk ve iş birlikleri çabalarının stratejik uyumuna vurgu yaparak şirket yöneticilerine eyleme dönüştürülebilir bilgiler sağlamaktadır. Bu bilgiler özellikle endüstriyel büyümenin ve etik iş uygulamalarının giderek daha fazla iç içe geçtiği Pakistan gibi gelişmekte olan pazarlar için geçerlidir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Müşteri Sadakati, İş Birlikleri, Mühendislik Endüstrisi, Pakistan
dc.description.abstract This thesis explores how corporate social responsibility impacts co-creation and customer loyalty in the Pakistani engineering industry. Because of this, and due to the global market being dynamic and competitive, the role that Corporate Social Responsibility and Co-creation play in the development of customer loyalty that is why I have been chosen as a subject for my study. Which is pivotal for the sustainability and growth of businesses in this sector. This study quantitatively uses structural equation modeling to examine the data gathered from 318 participants employed by working for a variety of engineering firms. This approach facilitated the analysis of hypothesized relationships, some of these include the effects that corporate social responsibility has on co-creation (H1), the influence that co-creation has on consumer loyalty (H2), and the direct effect that CSR has on customer loyalty (H3). Co-creation activities, in turn, strengthen consumer loyalty, according to the findings of the study. Co-creation efforts are significantly improved by corporate social responsibility initiatives, and these activities, in turn, strengthen consumer loyalty. The results of the research point to the fact that corporate social responsibility has a direct influence on the loyalty of customers. Taking this into consideration, it is clear that integrating corporate social responsibility into key business strategy is essential to develop long- term connections with customers. By contributing to the theoretical knowledge of how synergistic practices between corporate social responsibility and co-creation could serve as levers for competitive advantage and customer retention in the engineering industry, this study contributes to the field of engineering. In particular, the research contributes to shedding insight on the methods that may be utilized by these activities. Additionally, it provides managers and business executives with actionable information, putting an emphasis on the strategic alignment of corporate social responsibility and co-creation efforts in order to improve consumer engagement and loyalty. These insights are particularly relevant for emerging markets like Pakistan, where industrial growth and ethical business practices are increasingly intertwined. Keywords: Corporate Social Responsibility, Co-Creation, Customer Loyalty, Engineering Companies of Pakistan
dc.format.extent xxiv, 44 sayfa ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Mühendislik Yönetimi
dc.title Enhancing customer loyalty through collaborative co-creation of CSR initiatives evidence from Pakistan's engineering industries = İş birliğine dayalı kurumsal sosyal sorumluluk girişimleri ile müşteri bağlılığının artırılması: Pakistan mühendislik endüstrilerinden kanıtlar
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mühendislik Yönetimi Ana Bilim Dalı, Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Khan, Ali Raza
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/