Tüketicilerin internet üzerinde kolay ve hızlı bir şekilde istedikleri mal ve hizmete ulaşma yolu olan çevrimiçi alışveriş günümüzde giderek yaygınlaşmaktadır. Çevrimiçi alışverişin insan hayatına entegre olduğu bu dönemler de çevrimiçi satış yapan firmalar müşterilerine ulaşabilmek adına dijital reklamlara başvurmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise, tüketicilerin dijital reklamlara yönelik tutumlarının çevrimiçi satın alma niyeti ve satın alma davranışı üzerindeki etkisini incelemektedir. Araştırma, anket ve analitik veri incelemesi yapılarak tüketicilerin dijital reklamlara yönelik tutumların satın alma niyetleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkilerini istatistiksel olarak analiz etmektedir. Çalışmanın örneklemini, dijital reklamlara yönelik tutum ve çevrimiçi satın alma niyeti ile satın alma davranışını gerçekleştiren 400 katılımcı oluşturmaktadır. Veriler, online anket yöntemi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 27 istatistik paket programındaki, frekans dağılımları, t-testi, faktör analizi ve regresyon analizi kullanılarak değerlendirilip yorumlanmaya çalışılmıştır. Araştırma bulguları, tüketicilerin çevrimiçi satın alma niyetinde ve satın alma davranışında dijital reklamların olumlu etkilerinin olduğunu ortaya koyarken tüketicilerin reklamlara yönelik bir güven sorunu yaşandığı da ortaya koymaktadır. Gelecek çalışmalar için, teknolojik yeniliklerin çevrimiçi alışverişi hızla etkilemesi ve dijital reklamlar ile satın alma sürecinin dinamik bir yapıda olması zaman içerisindeki değişimin takibini gerektirmektedir. Bu çalışmaya ek olarak sektör analizleri ve farklı dijital reklam türlerinin de detaylıca incelenmesine katkı sağlanabilir. Gelecek çalışmalar, bu alandaki bilgi ve boşlukları doldurarak hem akademik literatüre hem de pratik uygulamalara değerli katkılar sunabilir.
Online shopping, which is a way for consumers to access the goods and services they want easily and quickly on the internet, is becoming increasingly widespread today. In these times when online shopping is integrated into human life, companies that sell online use digital advertisements to reach their customers. The purpose of this study is to examine the effect of consumers' attitudes towards digital advertisements on online purchase intention and purchase behavior. The research statistically analyzes the effects of consumers' attitudes towards digital advertisements on their purchase intentions and purchase behaviors through survey and analytical data analysis. The sample of the study consists of 400 participants who have attitudes towards digital ads and online purchase intention and purchase behavior. Data were collected through online survey method. The data were evaluated and interpreted using frequency distributions, t-test, factor analysis and regression analysis in SPSS 27 statistical package program. The findings of the research reveal that digital advertisements have positive effects on consumers' online purchase intention and purchase behavior, but it also reveals that consumers have a trust problem towards advertisements. For future studies, the rapid impact of technological innovations on online shopping and the dynamic nature of digital advertisements and the purchasing process require tracking changes over time. In addition to this study, sector analysis and a detailed examination of different types of digital advertisements can also be contributed. Future studies can make valuable contributions to both academic literature and practical applications by filling the knowledge and gaps in this field.