| dc.contributor.advisor | Sabit Kabahasanoğlu ; danışman: Profesör Doktor Tuncay Yılmaz | |
| dc.date.accessioned | 2025-01-08T08:47:45Z | |
| dc.date.available | 2025-01-08T08:47:45Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | Kabahasanoğlu, Sabit. (2024). Sendika üyesi öğretmenlerin sivil toplum kuruluşu olarak kamu eğitim sendikalarından beklentileri sakarya ili örneği = Expectations of trade union member teachers from public education trade union as non-governmental organizations sakarya province example. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, Sakarya | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/102680 | |
| dc.description | 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmada kamu eğitim sendikalarına üye öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak, eğitim sendikalarından öğretmenlerin beklentilerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle sivil toplum kuruluşu olarak sendikaların gelişimleri yetki, görev ve sorumlulukları ilgili literatüre dayalı olarak ortaya konulacaktır. Kuramsal olarak sendikaların görev, yetki ve sorumlulukları ortaya konulduktan sonra, sendikaların bu kapsamdaki faaliyetlerini ne düzeyde yerine getirebildikleri sendika üyesi öğretmelerin görüşlerine dayalı olarak ortaya konulacaktır. Bu araştırma olgubilim (fenomonolojik) desene dayalı olarak tasarlanan nitel bir araştırmadır. Araştırma için gerekli veriler sendika üyesi öğretmenlerden alınmıştır. Bu kapsamda ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemlerine dayalı olarak araştırmaya katılacak öğretmenler belirlenmiştir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 2023 yılı verilerine göre Sakarya'da en çok üyeye sahip olan üç sendikadan (Eğitim Bir Sen, Türk Eğitim Sen, Eğitim İş) öğretmenler araştırmaya dahil edilecektir. Her bir sendikadan katılımcılar belirlenirken sendika üyesi ve sendika yöneticisi katılımcılarına örnekleme alınması sağlanacaktır. Tüm bu ölçütler göz önüne alındığında araştırmaya her bir sendikadan toplam 15 üyenin katılması sağlanmıştır. Her bir sendikayı temsilen katılacak olan altı katılımcıdan dördü sendika üyesi ikisi ise sendika yönetici konumunda olmuştur. Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir mülakat formu aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi yönetimi kullanılmıştır. Elde edilen veriler ışığında sendika üyesi öğretmenlerin sendikalarından beklentilerinin neler olduğu, beklentilerinden hangilerinin ne düzeyde karşılandığı veya karşılanmadığı, sendikaların sağlandıkları olanakları yerince bulup bulmadıkları ve sendikalar arasında sendikal süreçler ve beklentilerin karşılanması açısından farklılıkları ortaya çıkıp çıkmadığına ilişkin bulguların ortaya çıkarılacağı beklenmektedir. Kamu eğitim sendikalarından eğitim camiası olarak iş güvencesi, maaş ve özlük hakları, mesleki gelişim, sosyal ve ekonomik haklar, demokratik katılım ve temsil, toplumsal sorumluluk ve dayanışma gibi beklentilerimiz bulunmaktadır. Bu beklentilerin karşılanması hem eğitim çalışanlarının hem de toplumun genel refahı için önemlidir. Yapılan çalışmamız bize sendika yöneticilerinin muhalif olma durumunda üyeler ile benzeri eleştiriler yaptığı, ancak yetkili sendika olma durumunda ise üyelerden farklı olarak sendika yöneticilerinin yorum yapmaktan kaçındığı görülmektedir. Bu durumun neden olan faktörlerin neler olduğu da ayrıca önem arz etmektedir. Anahtar Kelimeler: Sendika, Sendikal Bağlılık, Şeffaflık, Aidiyet | |
| dc.description.abstract | This research aims to determine what teachers' expectations are from education trade unions, based on the opinions of teachers who are members of public education trade unions. In this context, first of all, the development, authority, duties and responsibilities of trade unions as non-governmental organizations will be revealed based on the relevant literature. After the duties, powers and responsibilities of trade unions are theoretically revealed, the extent to which trade unions can carry out their activities in this context will be revealed based on the opinions of trade union member teachers. This research is qualitative research designed based on the phenomenological design. The data required for the research consists of teachers who are trade union members. In this context, teachers who would participate in the research were determined based on criterion sampling and maximum diversity sampling methods. According to the 2023 data of the Ministry of Labor and Social Security, teachers from the three trade unions with the most members in Sakarya (Eğitim Bir Sen, Türk Eğitim Sen, Eğitim İş) will be included in the research. While determining the participants from each trade union, trade union members and trade union managers will be sampled. Considering all these criteria, it is planned that a total of 15 members, will participate in the research. Of the six participants who will represent each trade union, four will be trade union members and two will be trade union managers. Participants' opinions will be collected through a semi-structured interview form developed by the researcher. Content analysis management will be used to analyze the collected data. In the light of the data obtained, it is expected that findings will be revealed about what trade union member teachers' expectations are from their trade unions, which of their expectations are met or not met to what extent, whether the trade unions find the opportunities they provide adequately, and whether there are differences between trade unions in terms of trade union processes and meeting expectations. As the education community, we have expectations from public education trade unions such as job security, salary and personal rights, professional development, social and economic rights, democratic participation and representation, social responsibility and solidarity. Meeting these expectations is important for the general well-being of both education workers and society. Our study shows that trade union managers make similar criticisms with members in case of opposition, but unlike members, in case of being an authorized trade union, trade union managers refrain from making comments. It is also important to know what the factors are that cause this situation. Keywords: Trade Union, Trade Union Commitment, Transparency, Belonging | |
| dc.format.extent | vii, 96 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. | |
| dc.language | Türkçe | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.publisher | Sakarya Üniversitesi | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
| dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Sendika, | |
| dc.subject | Sendikal Bağlılık, | |
| dc.subject | Şeffaflık, | |
| dc.subject | Aidiyet Trade Union, | |
| dc.title | Sendika üyesi öğretmenlerin sivil toplum kuruluşu olarak kamu eğitim sendikalarından beklentileri sakarya ili örneği = Expectations of trade union member teachers from public education trade union as non-governmental organizations sakarya province example | |
| dc.type | masterThesis | |
| dc.contributor.department | Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı | |
| dc.contributor.author | Kabahasanoğlu, Sabit | |
| dc.relation.publicationcategory | TEZ |