İşletmeler teknolojik gelişmeler sayesinde halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal web siteleri kullanmaktadırlar. Bu sayede web sitelerinde yer ve zaman kısıdını ortadan kaldırarak küresel anlamda paydaşlarıyla hızlı iletişim kurabilmektedirler. Üretilen ürünler ve kullanılan teknolojiler kapsamında yapılan paylaşımlar işletmeler iletişim aracı olmaktadır. Dolayısıyla bu noktada kurumların web sitelerinde paylaştıkları olumlu haberler, tanıtım çalışmaları vb. faaliyetler paydaşlarıyla iletişimlerinde önem kazanmaktadır. Türkiye'de korunma ve müdafaa etme ihtiyacına yönelik geliştirilen ürünler ve teknolojik gelişmeler savunma sanayi sektörü firmalarının önemini artırmaktadır. Savunma sanayinde paydaşların küresel olarak iletişim kurabilmeleri için kurumsal web siteleri kullandıkları görülmektedir. Küresel çalışmaların ötesinde üretilen ürünler ve teknolojik gelişmeler savunma sanayi sektöründeki milli çalışmalara önem kazandırmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışmada kurumların ekonomik sorumlulukları dışında kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının araştırılması amacıyla savunma sanayi sektöründeki firmaların web sitelerindeki kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları incelenmiştir. Firmaların belirlenmesi kapsamında "Defence News" dergisi "Top 100" listesi 2022 sıralama verileri baz alınmış olup, Türkiye İhracatçılar Birliği'nin verilerinin de aynı yönde olduğu görülmüştür. Belirlenen firmalar Aselsan A.Ş. ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) olarak görülmektedir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmış olup, kategorik bir analize tabi tutulmuştur. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği'nin belirlediği kurumsal sosyal sorumluluk kategorileri kapsamında web siteleri üzerinden incelenmiştir. Belirlenen kategorilerden yola çıkılarak yapılan paylaşımların iletilme biçimlerine dair sorgulama yapılmıştır. Çalışmanın neticesinde her iki firmanın da web sitelerinde kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına yer verdikleri görülmüştür. Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışında firmaların en çok paylaşım yaptıkları kategoriler ve iletilme şekilleri kategorik bir analiz sonucu tespit edilmiştir.
Thanks to technological developments, businesses use corporate websites as a public relations tool. In this way, they can communicate quickly with their global stakeholders by eliminating space and time constraints on their websites. Shares made within the scope of products produced and technologies used are a means of communication for businesses. Therefore, at this point, the positive news, promotional activities, etc. shared by institutions on their websites. activities gain importance in their communication with their stakeholders. Products and technological developments developed for the need for protection and defense in Turkey increase the importance of defense industry sector companies. It is seen that stakeholders in the defense industry use corporate websites to communicate globally. Beyond global studies, the products produced and technological developments add importance to national studies in the defense industry sector. Starting from this point, in the study, corporate social responsibility practices on the websites of companies in the defense industry were examined in order to investigate corporate social responsibility practices other than the economic responsibilities of institutions. Within the scope of determining the companies, "Defence News" magazine "Top 100" list 2022 ranking data was taken as basis, and it was seen that the data of the Turkish Exporters Association was also in the same direction. The determined companies are Aselsan A.Ş. and Turkish Aerospace Industries Inc. It is seen as (TAI). The content analysis method was used in the study and was subjected to a categorical analysis. It was examined on websites within the scope of corporate social responsibility categories determined by the Turkish Public Relations Association. Based on the determined categories, an inquiry was made regarding the communication methods of the posts. As a result of the study, it was seen that both companies included corporate social responsibility activities on their websites. In terms of corporate social responsibility, the categories that companies share most and the way they are communicated were determined as a result of a categorical analysis.