Klasik gitar eğitiminde hem özengen hem de akademik olarak birçok eğitim kurumu bulunmaktadır. Bu eğitim kurumlarında öğrencilerin başarı ölçme seviyelerini belirlemek amacı ile performans sınavları yapılmakta bu sınavlar sonucunda ise öğrencilerin seviyeleri tespit edilmektedir. "Klasik Gitar İçin Performans Değerlendirmeye Yönelik Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması" adlı çalışmada gitar öğretim elemanlarının daha objektif ve doğru şekilde başarı seviyelerini ölçmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Belirlenen "Klasik gitar performans ölçeği geçerli ve güvenilir bir ölçek midir?" problemi doğrultusunda 5 alanında uzman akademisyenden görüşü alınarak ölçekte "Oturuş ve Tutuş Pozisyonu", Sağ ve Sol El Teknikleri", "Yapılan İcranın Doğruluğu" ve "Gitarın Sapının Tanınması" olmak üzere 4 boyut ve 20 madde belirlenmiştir. Belirlenen boyutlar ve maddeler IBM SPSS Statistics 29.0.2.0 istatistik programında sorular arası güvenilirlik amacı ile Cronbach's Alpha güvenirlik analizi testi uygulanmıştır. Gönüllük esasına uygun olarak belirlenen 6 adaya sorular yöneltilmiş ve adaylardan videolar istenmiştir. Gelen videolar tekrardan alanında uzman akademisyenlerin görüşlerine sunulmuş uzmandan gelen sonuçlar ise Fleiss Kappa analizi doğrultusunda uzmanlar arası güvenilirliği tespit edilmiştir. Sonuç olarak belirlenen maddelerden 6'sında istatistiksel olarak anlamlı uyumluluk görülmüştür. Bu çalışma, klasik gitar eğitiminde performans ölçümü ve ölçek geliştirme süreçlerini ortaya koymak amacıyla kapsamlı bir yöntem izlenmektedir. Literatür taraması kısmında eğitim, sanat eğitimi ve müzik eğitimi konularında önceki çalışmalar incelenerek hangi konularda katkı yapılabileceği araştırılmıştır. Daha sonra çalgı eğitimi ve alt başlığı olan klasik gitar eğitimi hakkında mevcut tezler incelenerek teorik kısım oluşturulmuştur.
Numerous educational institutions offer classical guitar education, including both private and academic institutions. These institutions conduct performance exams to measure the success levels of their students, which in turn determines their proficiency levels. The study titled 'Development of a Measurement Tool for Performance Evaluation for Classical Guitar' aimed to create a scale for guitar instructors to measure success levels objectively and accurately. The problem of whether the classical guitar performance scale is a valid and reliable scale was addressed by determining four dimensions and twenty items, including 'Sitting and Holding Position', 'Right and Left Hand Techniques', 'Accuracy of Performance', and 'Recognition of the Handle of the Guitar'. The inter-question reliability of the test was assessed using Cronbach's Alpha reliability analysis in IBM SPSS Statistics 29.0.2.0. Six candidates voluntarily answered the questions and provided videos. The videos were then evaluated by expert academics, and the results were determined based on Fleiss Kappa analysis. The videos were then evaluated by expert academics, and the results were determined based on Fleiss Kappa analysis. Statistically significant compatibility was observed in six of the items. This study presents a comprehensive method for revealing the processes of performance measurement and scale development in classical guitar education. Technical term abbreviations are explained when first used. The structure has a logical flow of information with causal connections between statements. The literature review examines previous studies on education, art education, and music education to identify areas where contributions can be made. No changes in content have been made. The theoretical part is formed by examining existing theses on instrument education and classical guitar education. The language is clear, objective, and value-neutral, with a formal register and consistent technical terms. The text is free from grammatical errors, spelling mistakes, and punctuation errors.