dc.date | 2011 | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T06:53:18Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T06:53:18Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 1301-3769 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/102338 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada geçmişten günümüze Âşıklık Geleneği olarak bilinen ve bu geleneğin 20. yy’ın en önemli temsilcilerinden biri olan, “Gezgin Âşık”, “Badeli Âşık”, “Hak Aşığı”, “Yurt Âşığı” kavramlarının kullanıldığı, Âşık Davut SULARİ’nin Hayatı, “Badeli Âşık”, “Hak Âşığı” ve “Gezgin Âşıklık” ile ilintisi, Âşıklık Geleneğinde etkilemiş olduğu âşıklar ve THM(Türk Halk Müziği) sanatçılarının yanı sıra, Âşık Davut SULARİ’nin müzik anlayışı irdelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | THM camiasında Ali Ekber ÇİÇEK’in “Haydar Haydar” olarak bilinen eserinin bazı bölümlerinin Âşık Davut SULARİ’nin “Seyit Hüseyin” adlı eserine olan benzerliğini, “Seyit Hüseyin” adlı eserin notaları da verilerek Âşık Davut SULARİ’nin Ali Ekber ÇİÇEK’ üzerindeki etkisi vurgulanmıştır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Âşık Davut SULARİ | en_US |
dc.subject | Gezgin Âşık | en_US |
dc.subject | Badeli Âşık | en_US |
dc.subject | Yurt Ozanı | en_US |
dc.title | Son Gezgin Âşık, Davut Sulari ve Müziği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 141 | en_US |
dc.identifier.endpage | 162 | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.contributor.author | Tekin, İnan |
The following license files are associated with this item: