dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Simge Ünlü |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-26T12:11:32Z |
|
dc.date.available |
2024-01-26T12:11:32Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Arapoğlu Kordon, Şeyda Nur. (2023). Advergame Uygulamalarının Marka İmajını Etkileme Gücüne Yönelik Niteliksel Bir Analiz = A Qualitative Analysis of Advergame Application Power to Influence Brand Image. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/101685 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Teknoloji birçok alanda insanoğlunun sosyal yaşamını önemli ölçüde etkisi altına almış ve aktif kanalların bir parçası haline gelmeyi başarmıştır. Özellikle son yıllardaki gelişim ve değişimler ile birlikte tüketim alışkanlıkları üzerindeki sanal hakimiyeti yadsınamaz bir gerçektir. Son dönemlerde tüketimin teknoloji ile harmanlanmış olmasından dolayı Advergame uygulamaları tüketim sektöründe önemli bir konumda yer edinmeye başlamıştır. Teknolojinin hayatımızla bütünleştiği bu dönemde Advergame ile tanıtılan bir ürün aynı zamanda bu uygulama ile tecrübe edilebildiğinden markanın hedef kitlesinin ilgisini daha hızlı ve etkili bir biçimde çekebilmesi kaçınılmazdır. Bu bağlamda Advergame markaların hedef kitlesi üzerindeki etkileme gücü açısından anahtar rol oynamaktadır. Bu araştırmada günümüz tüketim kültüründe rol almaya başlayan Advergame uygulamalarının, markaların hedef kitlesi üzerindeki etkileme gücü ve iknaya olan etkisi tartışılmıştır. Çalışmanın amacı Türkiye'deki sayılı markaların kullandığı Advergame uygulamalarının marka imajına etkilerini ve markaya kattığı yararların keşfedilmesini sağlamaktır. Advergame uygulamalarının tüketici üzerindeki etkisi ve marka imajını etkileme gücü yeni nesil tüketiciler üzerinden odak grup yöntemi ile tespit edilmiştir. Araştırmanın bulguları, Advergame uygulamalarının kullanıcılarda marka farkındalığı yarattığını ve kullanıcıların marka ve oyuna yönelik düşüncelerine olumlu yönde etki ettiğini ve tutumlarını şekillendirdiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca kullanıcıların zorunlu olmadan katıldıkları bu uygulamaların ürünlerin algılanan kalitelerine olumlu yönde katkıda bulunduğunu göstermektedir. |
|
dc.description.abstract |
Technology has deeply affected the social life of human beings in many areas also ıt has managed to become a part of active channels. Specifically with the developments and changes in recent years, its virtual domination over consumption habits is an unquestionable fact. Due to the fact that consumption has been blended with technology recently, Advergame applications have started to take an important place in the consumption sector. Since a product introduced with Advergame can also be experienced with this application and technology is intertwined with our lives, it is inevitable for the brand to attract the attention of the consumer more strongly, as this new technology can be easily accessed by everyone. In this context, Advergame plays a key role in terms of the influence of brands on their target audience. In this study, the influence of Advergame applications, which have started to play a role in today's consumption culture, on the target audience of the brands and their effect on persuasion are discussed. The aim of the study is to explore the effects of Advergame applications, which are used by brands in Turkey as an experiential marketing tool, on the brand image and the benefits it provides to the brand. The impact of Advergame applications on the consumer and their contribution to the brand image will be analyzed with the focus group method on the new generation consumers, who can be counsidered as the target audience of these applications. The findings of the research reveal that Advergame applications positively affect attitudes towards the brand and the game and create brand awareness. It also shows that these applications, in which consumers participate voluntarily, contribute positively to the perceived quality of the products. |
|
dc.format.extent |
ix, 72 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Advergame, |
|
dc.subject |
Marka İletişimi, |
|
dc.subject |
Marka İmajı, |
|
dc.subject |
Advergame, |
|
dc.subject |
Brand Communication, |
|
dc.subject |
Brand Image |
|
dc.title |
Advergame Uygulamalarının Marka İmajını Etkileme Gücüne Yönelik Niteliksel Bir Analiz = A Qualitative Analysis of Advergame Application Power to Influence Brand Image |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Arapoğlu Kordon, Şeyda Nur |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|