dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Gülseren Budumlu |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-26T12:11:04Z |
|
dc.date.available |
2024-01-26T12:11:04Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Ahadova, Sofiya. (2023). Modern Sanat ve Sonrası Sanat Alanında Bir İfade Aracı Olarak Atık = Waste as a Medium of Expression in the Field of Modern Art and Post-Art. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/101628 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Kullanım süresi bitmiş ve ihtiyaç dışı kalmış her madde atık olarak tanımlanmaktadır. İnsan yaşamının bütün döneminde karşımıza çıkan atıklar, endüstriyel devrim ve teknolojik gelişmelerle birlikte dünya için bir sorun haline gelmiştir. Sanayi Devrimi sonrası artan atıklar doğa için tehdit oluşturmaya başlamıştır. Dolayısıyla oluşan nesne çokluğu ve çeşitliliği sanatçılar için ham maddeye dönüşmüştür. Atığın temel nedenlerinin başında gelen üretim ve tüketim kültürüne eleştirel yaklaşımlar, sosyal yaşamın birçok alanında olduğu gibi sanat alanında da karşılık bulmuştur. Hazır kullanım nesnelerinin sanat alanına dâhil olduğu dönemden sonra birçok akım oluşmuştur. Bu dönem 19. yüzyılın başlarına denk gelmektedir Modern Sanat ve Sonrası sanat, konu çerçevesinde ele alınabilecek alanlardandır. Kâğıt, cam, iplik gibi sanat dışı malzemelerle başlayan günlük nesne kullanımı kolaj ve ambalaj gibi sanat alanları oluşturmuştur. Seri üretim malzemeleri, hazır nesnenin kullanımı, atık nesnenin bir sanat aracına dönüşmesi ve tüketim kültürüne Modern Sanat ve Sonrası Sanatı kapsayan dönemlerde göndermeler yapılmıştır. Özellikle dada sonrası hazır nesne kullanımı nesneyi ifade aracına çevirerek fikirleri daha net ifade etmek için aracı olmuştur. Modern sanat sonrası atıkların sanat alanında kullanımı çevresel sorunları açık şekilde vurgulamaktadır. Bu çalışmada endüstriyel ve teknolojik gelişmelerin bir sonucu olan atığın gündelik yaşamda yarattığı olumsuzluklara değinilmiş, sanat aracılığı ile bir ifade aracına dönüşen atık nesnelerin, Modern Sanat ve Sonrası Sanatındaki yeri irdelenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Any object or material that is left over after using a product or is simply no longer needed is used to label as "waste". Waste encounters in all periods of human life has turned into a problem for the world since the industrial revolution and technological developments increase. After the industrial revolution, waste increase has begun to pose a threat to nature. Therefore, the multiplicity and diversity of objects have turned into raw materials for artists. Many movements formed after the period when ready-made objects were used in the field of art. Critical approaches to production and consumption culture, which is one of the main causes of waste, have found a response in the field of art as well as in many areas of social life. This period coincides with the beginning of the 19th century, Modern Art and Post-Art the fields that can be discussed within the framework of the subject. The use of daily objects, starting with materials such as paper, glass, and thread, has created art fields such as collage, assemblage, and photomontage. In this thesis were made references to mass production materials, the use of ready-made objects, the transformation of waste objects into an art tool, and the consumption culture in the periods covering Modern Art and Postmodern Art.Especially after Dada which turned objects into a means of expression use of ready-made objects has become a tool to express ideas more clearly. After the postmodern period, use of waste in a field of art clearly emphasizes environmental problems. This thesis examines waste's transformation into an expression through art, especially in Modern and Postmodern Art which highlights the daily negative effects of waste that results from mass production, industrialization and tecnological developments. |
|
dc.format.extent |
vi, 71 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Modern Sanat, |
|
dc.subject |
Atık, |
|
dc.subject |
Geri Dönüşüm, |
|
dc.subject |
Modern Art, |
|
dc.subject |
Waste, |
|
dc.subject |
Recycle |
|
dc.title |
Modern Sanat ve Sonrası Sanat Alanında Bir İfade Aracı Olarak Atık = Waste as a Medium of Expression in the Field of Modern Art and Post-Art |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı, Resim Sanat Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ahadova, Sofiya |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|