Yapılan çalışmada, Klasik Türk müziğinin önemli keman icrâcılarından olan Sadi Işılay'ın beş farklı makamda yapmış olduğu taksimler ele alınarak tavrı makamsal analizi değerlendirilmiştir. Bu çalışma betimsel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Işılay'ın keman icrâ ederken tekniğini kullanış biçimi ve uygulamış olduğu süslemeleri de ayrıca ele alınarak değerlendirilip taksimler analiz edilmiştir. Işılay'ın icrâ etmiş olduğu taksimlerde uygulamış olduğu nüans ve süslemeler genellikle çarpma, glissando, vibrato gibi Türk müziğine özgü teknikleri kendi icrâ tavrına has bir biçimde kullandığı duyulmaktadır. Yapılan taksimlerde öncelikli olarak taksimler notaya alınmış, taksimlerin makamsal analizi yapılmış, son olarak da icrâ tekniği analizi gerçekleştirilmiştir. Sadi Işılay'ın sosyal medya ortamlarında da bulunan keman ile farklı makamlarda yapmış olduğu taksim icrâları notaya alınarak müzikal analizi yapılmıştır. Araştırmada Sadi Işılay'ın 4 adet (Acem Aşirân, Segâh, Kürdîlihicazkâr, Hicazkâr makamlarında) giriş taksimi ve 1 adet (Hicazkâr makamından Nihâvend makamına) geçiş keman taksim icrâsının müzikal olarak incelenmesi gerçekleştirilmiştir.
In the study, Sadi Işılay, who is one of the important violin players of Classical Turkish Music, evaluated the maqam analysis of his attitude by considering the improvisations he made in five different maqams. This study was conducted using the descriptive survey model. The way Işılay used his technique while playing the violin and the decorations he applied were also evaluated and analyzed, and the taksims were analyzed. It is heard that the nuances and embellishments that Işılay has applied in the improvisations he has performed, generally use techniques specific to Turkish music such as percussion, glissando, vibrato, in a way specific to his performance style. In the improvisations, firstly, the improvisations were notated, the modal analysis of the taksims was made, and finally, the analysis of the execution technique was carried out. The musical analysis of Sadi Işılay's performances of the violin, which is also found in social media environments, and the taksim performances he made in different maqams were notated. In the research, the musical examination of Sadi Işılay's 4 (Acem Aşirân, Segâh, Kürdîlihicazkâr, Hicazkâr maqams) entrance taksim and 1 (Hicazkâr makam to Nihâvend makam) transitional violin taksim performance was carried out.