dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ahmet Yağmur Ersoy |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-26T08:57:45Z |
|
dc.date.available |
2024-01-26T08:57:45Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Zaheroghli, Muhammed Nasim. (2023). Türk dizi ihracatının Türk ürünlerine yönelik satın alma niyeti açısından incelenmesi = Examination of Turkish TV series exports in terms of purchasing intention for Turkish products. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/101506 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, Türk dizilerinin uluslararası endüstri olarak gösterdiği performansı, dizilerinin yurt dışına satış süreci ve Türk dizileri dünya genelinde ABD'den sonra ikinci büyük dizi ihracatçısı konumunda gelmiş sürecinin hikayesi, dizilerinin Türk ürünlerinin pazarlama üzerindeki etkisi, Türk markalarının pazarlaması, Türk kültürünün tanıtması, dizilerin diğer sektörlere (turizm, sağlık, emlak, müteahhit, eğitim, lojistik, vb.) sağlayan etkisi nedir gibi soruların cevaplarını bulmak, Türk dizilerinin aracıyla Türkiye'nin mal ve hizmet ihracatının üzerindeki etkilerini, dizi tutumu, ürün yerleştirmeye yönelik tutumunun Türk dizilerinde yer alan ürünlerine satın alma niyeti üzerinde etkileri ve bu etkinin olası sonuçlarının belirlenmesi bu çalışmanın ana amaçları arasındadır. Araştırma kapsamında Türk dizilerin ülke ekonomisi, ihracatına olan katkısı ve dizilerinde yer alan ürün yerleştirmelerin, marka hatırlanabilirliği ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelenmiştir. Çalışmanın yöntem kısmında da eleştirel kaynak taraması yardımıyla makaleler, haberler, güncel raporlar, kullanılarak, anket analiz edilerek dizi ihracatı, Türk dizilerinde ve dizi karakterlerin kullandığı Türk ürünlerinin ihracatıyla ilgili değerlendirmeler, yapılarak araştırmanın arka planı zenginleştirilmeye çalışılmıştır. Türkiye dizi ihracatının Türk markalarına yönelik satın alma davranışına yönelik etkisinin inceleneceği bu araştırma da nicel araştırma yöntemi kullanılmış, örnekleme tekniği olarak amaçlı örneklem seçilmiştir. Veri toplama oranı olacak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket verilerin analizinde ise tanımlayıcı istatikselden yararlananıp olup frekans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizlerin gerçekleştirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Sonuç olarak Son yıllarda dijital platformlarında yaygın kullanılmasıyla beraber Türk TV. dizileri, internette ve diğer dijital platformlarda yayınlanırken, artık televizyonla özdeşleşen diziler hem televizyonda hem de internet mecralarında yayınlanır hale gelmesi, Türkiye'de üretilen diziler, dünyanın bir başka yerinde büyük yankı uyandırmıştır. Türk dizi sektörünün nasıl geliştiği, Türk dizilerinin uluslararası nasıl pazarlandığının cevaplarını bulmak, Türk ürünlerinin, markalarının, diğer sektördeki etkileri, dizilerde yer alan lüks ürünlerin yurtdışında ki piyasalarda, diziler aracığıyla mal ve hizmet ihracatı artması ve İhracatı gerçekleşen Türk dizileri Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki diplomasinin, bölge ile ekonomik ve ticari ilişkilerin güçlenmesi konusunda katkı sağlamsı beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Dizi, Televizyon Dizileri, Dizi ihracatı, Ürün Yerleştirme Kültür, Marka Tutumu. |
|
dc.description.abstract |
In this research, the performance of Turkish TV series as an international industry, the sales process of TV series abroad and the story of the process of Turkish TV series becoming the second largest TV series exporter worldwide after the USA, the impact of Turkish TV series on the marketing of Turkish products, the marketing of Turkish brands, the promotion of Turkish culture, To find answers to questions such as what is the effect it has on other sectors (tourism, health, real estate, contractors, education, logistics, etc.), the effects of Turkish TV series on Turkey's exports of goods and services, the attitude of the TV series, the attitude towards product placement in Turkish TV series. Among the main objectives of this study are to determine the effects of the products on the purchase intention and the possible consequences of this effect. Within the scope of the research, the contribution of Turkish TV series to the country's economy and exports, and the effect of product placements in TV series on brand recall and purchase intention were examined. In the method part of the study, the background of the research has been tried to be enriched by using articles, news, current reports, and analyzing the questionnaire, and evaluating the export of Turkish TV series and Turkish products used by the characters in the TV series. Quantitative research method was used in this study, which will examine the effect of Turkish TV series exports on purchasing behavior towards Turkish brands, and purposeful sampling was chosen as the sampling technique. The survey method, which will be the data collection rate, was used. In the analysis of the survey data, descriptive statistics were used and frequency analysis, correlation and regression analyzes were carried out. SPSS program was used in the analysis. With the widespread use of digital platforms in recent years, Turkish television series have been broadcast on the internet and other platforms, while TV series that have become synonymous with television have become broadcast both on television and on the internet, TV series produced in Turkey had a great impact elsewhere in the world. Finding answers to how Turkish TV series developed as an industry, how Turkish TV series are marketed internationally, Turkish products, brands, their effects on other sectors, the increase in exports of goods and services through TV series in foreign markets, and Turkish TV series between Turkey and other countries. diplomacy is expected to contribute to the strengthening of economic and commercial relations with the region. Keywords: Series, TV Series, Series export, Product Placement Culture, Brand Attitude |
|
dc.format.extent |
xii, 186 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Dizi, |
|
dc.subject |
Televizyon Dizileri, |
|
dc.subject |
Dizi ihracatı, |
|
dc.subject |
Ürün Yerleştirme Kültür, |
|
dc.subject |
Marka Tutumu, |
|
dc.subject |
Series, |
|
dc.subject |
TV Series, |
|
dc.subject |
Series export |
|
dc.title |
Türk dizi ihracatının Türk ürünlerine yönelik satın alma niyeti açısından incelenmesi = Examination of Turkish TV series exports in terms of purchasing intention for Turkish products |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Zaheroghli, Muhammed Nasim |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|