Araştırmanın amacı marka şehir olarak Türkiye'de Bursa algısının incelenmesidir. Araştırmanın kapsamında 81 ilin ¼'ünün Türkiye'yi temsil edeceği varsayılmıştır. 12 ilde 1540 kişiyle anket uygulaması gerçekleştirilmiştir, 1540 kişi Türkiye evrenini temsil edecektir. 12 ilin belirlenmesinde Türkiye'de İBBS göre sınıflandırma kapsamında her bölgeden 1 il seçilmiştir. Verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Anket formu kapsamında veriler toplanmıştır. Veri analizi SPSS 21 paket programında yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Genel olarak katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde, Bursa'ya yönelik olumlu bir marka algısının olduğunu söylemek mümkündür. Türkiye'nin farklı illerinde yaşayan katılımcılar tarafından Bursa marka değeri yüksek olarak görülen bir il olarak tespit edilmiştir. Bursa'nın tarihi güzellikleri, yeşilliği ve yemekleri gibi özellikleri, diğer illerde yaşayan kişiler tarafından marka algısını destekleyen unsurlar arasında yer almaktadır.
The aim of the research is to examine the perception of Bursa as a brand city in Turkey. Within the scope of the research, it was assumed that ¼ of the 81 provinces would represent Turkey. A survey was conducted with 1540 people in 12 provinces, 1540 people will represent the universe of Turkey. In the determination of 12 provinces, 1 province was selected from each region within the scope of classification according to NUTS in Turkey. A questionnaire form was used to collect data. Data were collected within the scope of the questionnaire form. Data analysis was done in SPSS 21 package program. Descriptive statistics were used to analyze the data. When the answers given by the participants are examined in general, it is possible to say that there is a positive brand perception towards Bursa. Bursa was identified as a province with high brand value by participants living in different provinces of Turkey. Bursa's features such as its historical beauties, greenery and food are among the factors that support the brand perception of people living in other provinces.