Bu çalışmada Knut Hamsun'un (1859-1952) "Sult" (1890) ve Franz Kafka'nın (1883-1924) "Der Hungerkünstler" (1922) adlı metinleri ile Gary Ross'un yönettiği "The Hunger Games" (2012) adlı sinema filmi açlık olgusu ekseninde karşılaştırılmıştır. Kuramsal olarak bakıldığında bu çalışma, karşılaştırmalı yazınbilim (komparatistiğin) araştırma alanına girmektedir. Norveçli ve Avusturyalı iki önemli yazarın iki düzyazı metni ile bir Amerikalı yönetmenin (İngilizce edebiyattan) sinemaya aktardığı film, açlık olgusu ekseninde karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Araştırma nesnelerimizin ilki, Nobel edebiyat ödülü alan Norveçli yazar Knut Hamsun'un Norveççe orijinal adı "Sult" olan, Türkçeye "Açlık" olarak çevrilen ve yazara dünya çapında bir ün kazandıran romanıdır. Roman, yazarın hayatından izler taşıyan, kendisi gibi bir yazar olan, zihinsel ve ruhsal açıdan açlık yaşayan ana karakterin iç dünyasını anlatmaktadır. Yazar bu romanda toplumsal-kültürel değerlerdeki, bakış açılarındaki ve yaşam koşullarındaki sancılı değişimi ele almıştır. Türkçeye "Bir Açlık Sanatçısı" olarak çevrilen ve orijinal adı "Ein Hungerkünstler" olan Franz Kafka'nın anlatısında, profesyonel olarak aç kalma mesleğini yapan ve uzun zaman aç kalarak geçimini sağlayan bir açlık sanatçısının öyküsü anlatılır. "Açlık Oyunları" ("The Hunger Games") ismiyle sinemaya aktarılan filmde ise toplumun alt tabakasından gelen ve açlık sınırının altında yaşayan insanların, üst sınıf tarafından düzenlenip yönetilen son derece zorlu bir oyuna katılarak ölüm-kalım mücadelesi vermesi anlatılır. Çalışmanın amacı; epik türün temsilcisi olan ve iki farklı Avrupa ülkesinde kaleme alınan iki önemli metin ile çok çabuk ünlenen ve ülkemizde de rağbet gören farklı bir medya ürünü olan "Açlık Oyunları" (The Hunger Games) adlı sinema filmini açlık olgusu ekseninde karşılaştırmaktır ve açlık ana teması ekseninde buluştuğunu saptadığımız farklı sanatların/medyaların, farklı ülkelerin, farklı zamanların ürünü olan sanat eserlerinin hangi açılardan benzerlikler ve/veya farklılıklar gösterdiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın hedefi; seçilen bu eserlerin eleştiri oklarının buluştuğu temel ortak hedef olan burjuvazi kapitalist düzen eleştirisini açığa kavuşturmaktır.
In this study, Knut Hamsun's (1859-1952) "Sult" (1890) and Franz Kafka's (1883-1924) "Der Hungerkünstler" (1922) and the movie "The Hunger Games" (2012) directed by Gary Ross are compared in terms of the phenomenon of hunger. From a theoretical point of view, this study falls within the research field of comparative literary studies (comparatistics). Two prose texts by two prominent Norwegian and Austrian authors and an American director's cinematic adaptation (from English literature) are analyzed comparatively in terms of the phenomenon of hunger. The first of our research objects is Nobel Prize-winning Norwegian author Knut Hamsun's novel "Sult", originally titled "Sult" in Norwegian and translated into Turkish as "Hunger", which brought the author worldwide fame. The novel depicts the inner world of the main character, who is a writer like the author himself and who is mentally and spiritually starving. In this novel, the author deals with the painful change in social-cultural values, perspectives and living conditions. Franz Kafka's narrative, originally titled "Ein Hungerkünstler" and translated into Turkish as "A Hunger Artist", tells the story of a hunger artist who professionally practiced starvation and made a living by starving for a long time. "The Hunger Games ("The Hunger Games"), on the other hand, tells the story of people from the lower stratum of society, living below the hunger line, participating in an extremely challenging game organized and directed by the upper class, and fighting for life and death. The aim of the study is to compare two important texts written in two different European countries, which are representative of the epic genre, and the movie "The Hunger Games", a different media product that became famous very quickly and is also popular in our country, on the axis of the phenomenon of hunger, and to reveal the similarities and / or differences in the works of art that are the products of different arts / media, different countries, different times, which we have determined to meet on the axis of the main theme of hunger. The aim of the study is to reveal the criticism of the bourgeoisie capitalist order, which is the main common target where the arrows of criticism of these selected works meet.