dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Çiğdem Çalapkulu |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T13:11:03Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T13:11:03Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Şahin, Muhammed Oğuzhan. (2022). İyi niyetli kötü adamlar: Sinemada güncel kötülerin ve göreli kötülüğün doğası üzerine = Bona fide villains: On the nature of contemporary villains and relative evil in cinema. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98727 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasında son on yıl içerisinde gösterime girmiş üç popüler sinema filmi Kingsman: Gizli Servis (Vaughn, 2014), Cehennem (Howard, 2016), Yenilmezler: Sonsuzluk Savaşı (Russo ve Russo, 2018) içerdikleri benzer niyet ve motivasyona sahip tartışmalı antagonistlerin etik açıdan hangi noktada bulundukları; anlatıların içerisinde yerleştirildikleri gibi birer kötü karakter olup olmadıkları ele alınmıştır. Yapılan çalışmada öncelikle Greimas'ın gösterdiği yönde geliştirilen kapsamlı bir göstergebilimsel yöntem kullanılmıştır. Buna göre ele alınan çalışma nesneleri söylem çözümlemesi, anlatı çözümlemesi ve temel mantıksal yapı çözümlemesine ek olarak diyalektik temel yapı çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Ardından varoluşsal etik sistemlerin düşünsel temeli merkez alınarak farklı ve daha kapsayıcı bir etik perspektif önerilmiş ve ele alınan karakterler önerilen söz konusu etik perspektife göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda ele alınan karakterlerden ikisinin geleneksel karakter kategorilerinin dışında bir doğaya sahip olduğu görülmüş ve bu bağlamda Negatif-kahraman başlığı altında yeni bir karakter türü önerilmiştir. Söz konusu negatif kahraman olarak tanımlanan karakterlerin (Cehennem filminin antagonisti Zobrist ve Yenilmezler: Sonsuzluk Savaşı filminin antagonisti Thanos) ortaya konan etik perspektif açısından birer kötü karakter olarak nitelenemeyeceği sonucuna varılmış, bunun dışındaki negatif-kahraman olarak tanımlanmayan bir karakterin ise (Kingsman: Gizli Servis filminin antagonisti) konumlandırıldığı ahlaki noktayla paralele olarak kötü bir karakter olduğu görülmüştür. |
|
dc.description.abstract |
In this thesis, three popular movies: Kingsman: The Secret Service (Vaughn, 2014), Inferno (Howard, 2016), Avengers: Infinity War (Russo ve Russo, 2018), which have been released in the last ten years and have controversial antagonists with similar intentions and motivations are has been discussed in terms of whether they are bad characters as they are placed in the narratives. In the study, first of all, a comprehensive semiotic method which developed in the direction of Greimas was used. Accordingly, in addition to discourse analysis, narrative analysis and basic logical structure analysis, dialectical basic structure analysis was carried out. Then, a different and more inclusive ethical perspective was proposed by centered on the intellectual basis of existential ethical systems, and the characters assessed were evaluated according to the proposed ethical perspective. As a result of the study, it was seen that two of the characters (Zobrist: antagonist of The Inferno film and Thanos: antagonist of Avengers: Infinity War film) discussed had a nature outside of the traditional character categories, and in this context, a new character type was proposed under the title of Negative-hero. It has been concluded that the characters defined as Negative heroes cannot be considered as villains in terms of the ethical perspective put forward. And lastly, it has been seen that the last character (Valentine, the antagonist of the Kingsman: Secret Service) who didn't defined as a Negative-hero is pretty much an accustomed villain in parallel with the moral point in which he is positioned. |
|
dc.format.extent |
vi, 153 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kötülük, |
|
dc.subject |
Etik, |
|
dc.subject |
Popüler Sinema, |
|
dc.subject |
Göstergebilim, |
|
dc.subject |
Özgürlük, |
|
dc.subject |
Evilness, |
|
dc.title |
İyi niyetli kötü adamlar: Sinemada güncel kötülerin ve göreli kötülüğün doğası üzerine = Bona fide villains: On the nature of contemporary villains and relative evil in cinema |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Şahin, Muhammed Oğuzhan |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|