Pazarlama kavramı; çağın her dönemine konu olarak, birbirinden farklı birçok tanımla literatürdeki yerini almıştır. Sürekli gelişen ve kendini yenileyen pazarlama kavramı, big data endüstrisini de arkasına alarak markaların vazgeçilmez bir parçası haline dönüşmüştür. Big data endüstrisi ile kendini sürekli yenileyen ve besleyen dijital pazarlama faaliyetleri, geleneksel pazarlama faaliyetlerini gölgede bırakmış ve markalara çok daha az maliyetle, direkt olarak hedef kitlelerine ulaşabilme imkânı tanımıştır. Popüler kültürün etkisi altında daha da güçlenme imkânı bulan dijital pazarlama; bireyi kendinden bile daha iyi tanıyan algoritmalar geliştirmiştir. Pazarlanmak istenilen herhangi ürün veya hizmet; doğru zamanda, doğru yerde markaların hedef kitlelerine gösterilerek; markaların müşterileri tarafından hangi ürüne ihtiyaç duyduklarını, hangi ürün veya hizmeti satın alma faaliyetleri gösterdiklerini, hangi ürün veya hizmeti kaç dakika boyunca inceledikleri gibi yüzlerce alt kırılıma dayanan verileri sadece birkaç dakika içinde markalara sunulan birer sistem haline dönüşmüştür. Markaların dijital pazarlama faaliyetlerini algoritmalar nezdinde fark edilir kılmak için yaptığı birçok teknik bileşen olmasına karşın, hitap ettikleri kesimin bir insan faktörü olmasından dolayı tüm pazarlama süreçlerini psikoloji ile temellendirmeleri dijital pazarda tutunmaları için oldukça önem teşkil etmektedir. Araştırmada dijital pazarlama ve big data endüstrisinin bileşenlerine yer verilirken; tüm bu süreçleri temellendiren ve şekillendiren insan faktörünün duygusal zekâ süreçleri, dijital pazarlama faaliyetlerini çerçeveleyen bir unsur olarak ele alınmış ve ele alınan süreçler bulgularla desteklenmiştir. Bireyin duygusal zekâ süreçleri ile satın alma faaliyetleri arasındaki ilişkinin araştırıldığı bu araştırmada,big data endüstrisinin de satın alma davranışlarını tetikleyici verileri dijital pazarlama süreçlerine hangi yönden ve nasıl entegre ettiği araştırılmıştır. Dijital pazarlama faaliyetleri içerisinde verilerin ve psikolojik unsurların öneminin araştırıldığı bu araştırmada, big data endüstirinden beslenen markaların etkinlik düzeyini ölçümlemek adına nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Sakarya Üniversitesi iletişim Fakültesi Öğrencilerine anket uygulaması yapılarak, araştırma bulguları SPSS verileri ile desteklenmiştir. Yapılan bu araştırma ile duygusal zekâ ve big data endüstrisinden beslenen dijital pazarlamanın, bireyler üzerindeki etkinliği ölçümlenerek, bireylerin her gün maruz kaldıkları pazarlama faaliyetlerine karşı farkındalık yaratmak amaçlanmıştır.
Marketing concept; It has taken its place in the literature with many different definitions as a subject for every period of the age. The marketing concept, which is constantly evolving and renewing itself, has become an indispensable part of brands, taking the big data industry behind it. Digital marketing activities, which are constantly renewing and nourishing themselves with the big data industry, have overshadowed traditional marketing activities and have given brands the opportunity to reach their target audiences directly with much less cost. Digital marketing, which has the opportunity to become stronger under the influence of popular culture; developed algorithms that know the individual better than himself. Any product or service that is intended to be marketed; at the right time, in the right place, by showing the brands to their target audience; Data based on hundreds of sub-distributions such as which product or service brands need by their customers, which product or service they purchase, which product or service for how many minutes, has become a system that is presented to brands in just a few minutes. Although there are many technical components that brands make to make their digital marketing activities noticeable before algorithms, it is very important that they base all their marketing processes with psychology because the segment they address is a human factor. While the components of digital marketing and big data industry are included in the research; The emotional intelligence processes of the human factor that ground and shape all these processes have been handled as an element framing digital marketing activities, and the processes discussed are supported by findings. In this research, in which the relationship between the emotional intelligence processes of the individual and their purchasing activities was investigated, it was investigated in which way and how the big data industry integrates the data that triggers the purchasing behaviors into the digital marketing processes. In this research, in which the importance of data and psychological elements in digital marketing activities is investigated, quantitative research method was used to measure the efficiency level of brands fed by the big data industry. A questionnaire was applied to Sakarya University Faculty of Communication students, and the research findings were supported by SPSS data. With this research, it is aimed to raise awareness about the marketing activities that individuals are exposed to every day by measuring the effectiveness of digital marketing fed by emotional intelligence and big data industry on individuals.