Sosyal medya, kamuoyu ve politika alanında büyük bir rol oynamaktadır. Sosyal ağlar bireylerin iletişim biçimlerini değişmiştir. Sosyal medya katılımcıların etkinliklerine bağlı olarak, toplumsal ilişkilerin güçlenmesini sağladığı gibi, bireylerin toplumsal hayatlarında büyük rol oynamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı bir iletişim kurumu olan TRT'de çalışanların sosyal medya kullanım düzeylerinin belirlenmesidir. TRT'de çalışan 436 personel üzerinden gerçekleştirilen araştırma anket yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre; 1-5 yıl, 6-10 yıl ve 11-15 yıl arasında çalışma süresine sahip olan katılımcıların sosyal kullanım düzeylerinin 16-20 yıl aralığında çalışanlara oranla; 21 yıl ve üzerindeki katılımcılara göre, 41-50 yaş aralığında olan katılımcıların bilişsel kullanım düzeylerinin 31-40 yaş aralığındaki katılımcılara göre; 21 yıl ve üzerinde çalışma süresine sahip olan katılımcıların bilişsel kullanım düzeylerinin, 16-20 yıl aralığında çalışma süresine sahip olan katılımcılara göre; 11-15 yıl ile 21 yıl ve üzerinde çalışma süresine sahip olan katılımcıların bilişsel kullanım düzeylerinin 1-5 yıl aralığında çalışma süresine sahip olan katılımcılara göre; Whatsapp'ı en yoğun şekilde kullanan katılımcıların bilişsel kullanım düzeylerinin Instagram, Twitter ve Youtube'u en yoğun şekilde kullanan katılımcılara göre; kadın katılımcıların sosyal medya kullanım ölçeği faydacı kullanım alt boyutuna belirttikleri görüşlerin erkeklere göre; 6-10 yıl arasında çalışma süresine sahip katılımcıların faydacı kullanım düzeylerinin 21 yıl ve üzerinde çalışma süresine sahip katılımcılara göre; internette 8 saat ve üzerinde zaman geçiren katılımcıların faydacı kullanım düzeylerinin 0-1 saat arasında zaman geçirenlere göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte sosyal medyada 4-5 saat arası zaman geçiren katılımcıların faydacı kullanım düzeylerinin 0-1 saat arasında zaman geçirenlere göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir
Social media plays a big role in public opinion and politics. Communication styles of individuals have changed through social networks. Depending on the activities of the participants, social media not only strengthens social relations, but also plays an extensive role in the social lives of individuals. In this context, the aim of the study is to examine the social media usage levels of the employees in the communication institution. The research used a survey method which was conducted on 436 employees of TRT. The findings show, the social use levels of the participants with a working period of 1-5, 6-10 and 11-15 years were higher compared to 16-20 years ,21 years and above experienced ones. Cognitive use levels of the 41-50 years experienced are superior to the participants with 31-40 years experienced. In contrast to the participants with 16-20 years, 21 years or more experienced have advanced cognitive use levels. The cognitive use levels of the participants 11-15 and 21 years or more experienced, are surpassing in comparison to 1-5 years experienced participants. The cognitive use levels of the participants who greatly use Whatsapp are more advanced, in collation to the ones extensively use Instagram, Twitter and Youtube.Considering the social media usage scale of utilitarian sub-dimension , women are superior to their men colleagues. The utilitarian use levels of the participants with 6-10 years experience are higher than 21 years or more experienced ones. The utilitarian use levels of the participants who spend 8 hours or more on the Internet are greater than those who spend time between 0-1 hours. The research shows that the utilitarian use levels of the participants who spend 4-5 hours on social media are higher than those spend between 0-1 hours.