İletişim alanında yaşanan teknolojik gelişmeler sonucunda yeni bir iletişim aracı olan sosyal medya, bireylerin kendilerini ifade etmelerine, iletişim kurmalarına, beğeni almalarına, isteklerini dile getirmelerine olanak sağlamasından dolayı günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan mecra olmuştur. Dolayısıyla bu noktada tüm olanaklar göz önüne alınarak yoğun sosyal medya kullanımının bir sonucu niteliğinde bağımlılık görülmektedir. Günümüzde tedavi edilmesi gereken bir hastalık olarak değerlendirilen sosyal medya bağımlılığı, modern bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya bağımlılığı, kişinin günlük rutinlerini değiştirerek davranış bozukluklarına yol açmakta olup kişi üzerinde sosyolojik, fizyolojik ve psikolojik zararlar oluşturmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışma, sosyal medya bağımlılığı ve kişilik arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Sosyal medya, bağımlılık, kişilik kavramları irdelenmiştir. Sosyal medya bağımlılığı ve kişilik arasındaki ilişkiyi ölçümlemek amacı ile literatürde sıkça kullanılan bir ölçek yardımıyla anket yöntemi ile basit tesadüfi örneklem kullanılarak 509 kişiyle anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler istatistik paket programı yardımıyla analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular neticesinde sosyal medya bağımlılığı ve kişilik arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişki bulunmuş olup, bu doğrultuda oluşturulan hipotez doğrulanmıştır. Literatürde sosyal medya bağımlılığı ve kişilik ilişkisi üzerine çalışma olmamasından dolayı, ilgili değişkenler arasındaki ilişkiyi irdeleyen özgün bir yapıya sahip olan bu çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında geliştirilen çözüm ve önerilerin akademik çevreye ve yeni araştırmalara katkı sağlayacağı umulmaktadır.
As a result of technological developments in the communication field, the new social media communication tool for individuals to express themselves, to communicate, to receive acclaim, since the medium has been widely used nowadays to enable voice requests. Therefore, at this point, addiction is seen as a result of intensive social media use, taking into account all the possibilities. Media, which is considered as something to be reviewed today, evaluates it as a modern problem. Social media consist of people who are transforming the daily routines of users into good quality products.Based on this point, the study was conducted to determine the relationship between social media addiction and personality. Social media, addiction, personality concepts are examined. In order to measure the relationship between social media addiction and personality, a survey study was conducted with 509 people using a simple random sample using the survey method with the help of a scale commonly used in the literature. The collected data was analyzed with the help of the statistical package program. As a result of the results obtained, a statistically significant relationship between social media addiction and personality was found, and the hypothesis created in this direction was confirmed. In the literature, due to the lack of study on the relationship between social media addiction and personality, the relevant findings of this study which investigated the relationship between the variables has an original design and developed in the light of new studies and will contribute to the solution of the proposal, it is hoped that the academic environment.