dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Bilgen Aydın Sevim |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T13:10:55Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T13:10:55Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Yılmaz, Selpil. (2022). Sosyal ağ sitelerinde yankı odası tasarımı: Twitter örneği = Echo chamber design on social networking sites: The example of Twitter. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98712 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnternetin yayılması ve Web 2.0 teknolojilerinin gelişmesi, iletişimin ulusötesi boyut kazanmasını beraberinde getirmiştir. Coğrafi mesafelerin önemini yitirdiği bu gelişmelerle sosyal yapı, bireylerarası ilişkiler ve grup aidiyeti gibi olgular da etkilenmektedir. Gündelik hayatta varlığını sürdüren geleneksel sosyal ilişkiler bir yandan da biçim değiştirerek dijital ortama taşınmaktadır. Yoğun olarak kullanılan Facebook, YouTube, Instagram, TikTok ve Twitter gibi sosyal ağ sitelerinde takip edilen aile, arkadaş, akraba ve komşular arasındaki ilişkiler; ortak ilgi alanları, ortak gruplar, ortak değerler ve benzerlikler üzerine kurulmaktadır. Bu benzerlikler, sosyal medya platformlarında kültürel, psikolojik ve sosyolojik pek çok açıdan dikkate alınarak analiz edilmektedir. İlgilenilmesi muhtemel konular, kişiler veya ürünler internetin sınırsız veri yığını arasından ayıklanarak filtre balonu aracılığı ile kullanıcılara sunulmaktadır. Barry Wellman (2002), bu şekilde oluşturulan kapalı grupları "küçük kutucuklar" olarak adlandırır. Böylelikle kullanıcılar, kişiselleştirilmiş enformasyon akışının dışında kalanlara karşı dijital bir duvar örmekte ve yalnızca kendi seslerini duyabilecekleri yankı odaları tasarlamaktadırlar. Tasarlanan yankı odaları, ötekileşme, kutuplaşma ve siberbalkanlaşma gibi olguları ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı, kullanıcıların bir sosyal ağ sitesi olan Twitter'ı yankı odası oluşturacak şekilde nasıl kullandıklarını ortaya koymaktır. Çalışmada, Sakarya Üniversitesi lisans öğrencileri arasından seçilen yirmi Twitter kullanıcısıyla yapılan görüşmelerin yanı sıra gözlem ve doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The spread of internet and the development of Web 2.0 technologies brought along the transnational dimension of communication. With these developments, in which geographical distances lose their importance, phenomena such as social structure, interpersonal relations and group belonging are also affected. Traditional social relations that continue to exist in daily life are also transferred to the digital environment by changing their form. Relationships between family, friends, relatives and neighbors that are followed on social networking sites such as Facebook, YouTube, Instagram, TikTok and Twitter, which are used extensively, are based on common interests, common groups, common values, and similarities. These similarities are analyzed on social media platforms by considering many cultural, psychological and sociological aspects. Subjects, people, or products that are likely to be of interest are extracted from the unlimited data stack of the internet and presented to users through a filter bubble. Barry Wellman (2002) calls closed groups created in this way "little boxes". Thus, users build a digital wall against those who are outside of the personalized information flow and design echo chambers where they can only hear their own voices. The designed echo chambers reveal phenomena such as alienation, polarization, and cyberbalkanization. The aim of this study is to reveal how users use Twitter, a social networking site, to create an echo chamber. In the study, observation and document analysis methods were used, as well as interviews with twenty Twitter users selected among Sakarya University undergraduate students. |
|
dc.format.extent |
x, 116 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal Ağ Siteleri, |
|
dc.subject |
Twitter, |
|
dc.subject |
Yankı Odası, |
|
dc.subject |
Kutuplaşma, |
|
dc.subject |
Siberbalkanlaşma, |
|
dc.subject |
Social Networking Sites, |
|
dc.title |
Sosyal ağ sitelerinde yankı odası tasarımı: Twitter örneği = Echo chamber design on social networking sites: The example of Twitter |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Selpil |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|