Toplumların vergi kültür düzeyi ile vergi gelirleri arasında doğru orantılı bir ilişkinin olduğu; vergi kültür düzeyi yüksek toplumların vergi karşısında tutum ve davranışlarının olumlu ve vergi gelirlerinin daha yüksek olduğu söylenebilir. Devletlerin en önemli finans kaynaklarının başında vergilerin gelmesi, vergilerin düzenli ve sağlıklı toplanmasını son derece önemli hale getirmektedir. Bu anlamda toplumların vergi kültür düzeylerin yüksek olması vergi gelirlerini olumlu etkileyecektir. Toplumların vergi kültür düzeylerini etkileyen birçok etken bulunmakta, bunlar içerisinde en önemlilerinden biri eğitim faktörü olmaktadır. Bu çalışmada Üniversite Öğrencilerinin aldıkları maliye eğitiminin vergi kültür düzeylerini ne yönde etkilediğinin boylamsal olarak araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada örneklem olarak Sakarya Üniversitesinde Siyasal Bilgiler, Mühendislik ve Fen Edebiyat fakültelerinde öğrenim gören birinci sınıf öğrencileri seçilmiştir. Bu çalışma ile öğrencilerin eğitime başladıklarında hali hazırdaki vergi kültür düzeyleri tespit edilmiş, maliye eğitimi sonrasında vergi kültür düzeylerinin değişimi tespit edilerek eksikliklerinin giderilmesi için öneriler sunulmuştur.
There is a direct proportional relationship between the tax culture level of societies and tax revenues; It can be said that societies with high tax culture have positive attitudes and behaviors towards taxes and have higher tax revenues. The fact that taxes are one of the most important financial resources of the states makes the regular and healthy collection of taxes extremely important. In this sense, the high tax culture levels of societies will positively affect tax revenues. There are many factors affecting the tax culture levels of societies, one of the most important among them is the education factor. In this study, it is aimed to longitudinally investigate how the finance education of university students affects their tax culture levels. First-year students studying at the Faculties of Political Sciences, Engineering and Arts and Sciences at Sakarya University were selected as a sample in the study. With this study, the current tax culture levels of the students when they started their education were determined, the changes in the tax culture levels after the finance education were determined and suggestions were made to eliminate the deficiencies.