dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Çiğdem Çalapkulu |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-14T13:10:28Z |
|
dc.date.available |
2022-12-14T13:10:28Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Sarı, Adem. (2022). Sosyal medya kullanımının Z kuşağı üzerindeki bağımlılık yansımaları = Addictive effects of social media use on Generation Z. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/98644 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi gündelik yaşamın bütün alanlarını etkilerken, Web 2.0 teknolojisi hem medyanın hem de bireyin tüm parametrelerini değiştirmiştir. Bu değişimle birlikte ortaya çıkan sosyal medya platformları, kullanıcıları medyanın tüketim kısmından alıp içerik üretebilen bir konuma yerleştirmiştir. Bu değişimler birtakım dijital hastalıkları da beraberinde getirmiştir. Dijital yetkinlikleri ile ön plana çıkan z kuşağı bireyleri, sosyal medya araçlarını yaşamlarının merkezine koymakta ve aşırı sosyal medya kullanımına bağlı olarak bağımlılık sorunları yaşayabilmektedir. Çalışmada ise, sosyal medyanın, z kuşağı bireylerinin hayatında ne denli yer kapladığını, sosyal medya bağımlılığının bireylerin günlük yaşamına olan etkilerini ve bu etkilerin demografik değişkenliklere bağlı olarak değişiklik gösterip göstermediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma evrenini Sakarya Üniversitesi'nin 48.748 öğrencisi oluştururken, araştırma örneklemini ise 300 kişiden oluşan Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel analiz yöntemi kullanılmış olup, veriler anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre Z kuşağı bireylerinin sosyal medya bağımlılık düzeyleri "az bağımlı" olarak çıkarken cinsiyete, yaşa ve günlük kullanım sürelerine göre farklılaşmalar tespit edilmiştir. Buna göre kadınların sosyal medyada daha fazla meşgul olduğu, yaşı küçük bireylerin sosyal medya bağımlısı olma eğilimlerinin daha yüksek olduğu ve kullanım süresine paralel bireylerin bağımlılık düzeylerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber ulaşılan tüm bulgular birçok iletişim teorileriyle beraber yorumlanmaya çalışılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
While the rapid development of technology affects all areas of daily life, Web 2.0 technology has changed all parameters of both the media and the individual. The social media platforms that emerged with this change have placed users in a position to take them from the consumption part of the media and produce content. These changes have brought with it a number of digital diseases. Z generation individuals who come to the forefront with their digital competencies, puts social media tools at the center of their lives and may experience addiction problems due to excessive use of social media. In the study, how much social media occupies a place in the lives of generation z individuals, the effects of social media addiction on the daily life of individuals and their demographic variability to find out if it has changed. While 48,748 students of Sakarya University created the research universe, the research sample is composed of 300 students of Sakarya University Faculty of Communication. Quantitative analysis method was used in the research and the data were collected through the survey. Social media addiction levels of generation Z individuals are "under-dependent," research suggests differentiations were detected at these levels according to age and daily usage times. Accordingly, women are more engaged on social media, younger individuals are more likely to become addicted to social media and it has been concluded that the dependency levels of individuals in parallel with the duration of use have increased. However, all the findings were tried to be interpreted together with many communication theories. |
|
dc.format.extent |
x, 99 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal Medya |
|
dc.subject |
Bağımlılık |
|
dc.subject |
Sosyal Medya Bağımlılığı |
|
dc.subject |
Yeni Medya |
|
dc.subject |
Z Kuşağı |
|
dc.subject |
Social Media |
|
dc.title |
Sosyal medya kullanımının Z kuşağı üzerindeki bağımlılık yansımaları = Addictive effects of social media use on Generation Z |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Sarı, Adem |
|
dc.relation.publicationcategory |
Yüksek Lisans |
|