Olumlu bir imajın her kuruma katkısı bulunmaktadır. Olumlu imajın faydaları hakkında bilgi sahibi olan özel üniversiteler iyi bir imaj sahibi olmaya çalışmakta ve üniversitelerine öğrenci çekmek için uğraşmaktadırlar. Son yıllarda ise bu rekabete devlet üniversiteleri de girmiş ve yetenekli öğrenci ve akademisyenleri kurumlarına çekmek için çabalar göstermeye başlamışlardır. Olumlu bir kurumsal imajın faydalarını bilen her üniversite bu konuda çalışmalar yapmaya başlamıştır. Devlet üniversiteleri de mevcut imajını bilmeli ve imajını artırıcı veya olumluya çevirecek çalışmalarda bulunmalıdır. Aksi durumda rekabetten geri kalmakta ve kalifiye öğrenci ve akademisyenleri kuruma çekememesine sebep olabilmektedir. Buna göre araştırmanın konusunu Sakarya Üniversitesi'nin öğrencileri üzerindeki imajı oluşturmaktadır. Üniversitenin öğrenciler üzerindeki mevcut imajını ölçmek ise araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve imajı ölçmek üzere geliştirilmiş anket, Sakarya Üniversitesi'nde okuyan öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Ankette toplam 22 soru bulunmakta ve imajın yanı sıra kurumun(kampüsün) dizaynı ve kuruma bağlılık ile ilgili sorular bulunmaktadır. Toplamda 414 öğrenciye uygulanan anketlerin bir kısmı Google Forms üzerinden oluşturulmuş ve anket linki mesaj olarak gönderilmiş, bir kısmı ise okulda az sayıda bulunan öğrencilere yüz yüze uygulanmıştır. Araştırma kapsamında 4 adet hipotez belirlenmiş ve bunların 4'ü de doğrulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin imaj algıları ile cinsiyet, yaş ve fakülte değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra Sakarya Üniversitesi'nin öğrencileri üzerinde genel olarak olumlu bir imaja sahip olduğu görülmüştür.
A positive image contributes to every institution without exception. Private universities that know this are trying to have a good image and attract students to their universities. In recent years, public universities have also entered this competition and started to attract talented students and academics to their institutions. Every university that knows the benefits of a positive corporate image has started to work on this subject. Public universities should also know their current image and work to increase or turn their image into positive. Otherwise, it lags behind the competition and may cause it to be unable to attract qualified students and academicians to the institution. The subject of the research is the image of Sakarya University on its students. Measuring the current image of the university on students is the primary purpose of the research. The survey, which was developed to measure the image, was applied to students studying at Sakarya University. There are 22 questions in the survey, and besides the image, there are questions about the design of the institution (campus) and commitment to the institution. Some of the surveys applied to 414 students in total were created via Google Forms, and the survey link was sent as a message, and some were applied face-to-face to a small number of students in the school. Four hypotheses were determined within the scope of the research, and 4 of them were also confirmed. The study concluded that there is a meaningful relationship between students' image perceptions and gender, age, and faculty variables. In addition, it has been seen that Sakarya University has a generally positive image of its students.