Açık Akademik Arşiv Sistemi

An Investigation of career experiences of Ugandan alumni from Turkey = Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarından mezun olan Ugandalı öğrencilerin kariyer deneyimlerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Assist. Prof. Şule Aydın Tunar
dc.date.accessioned 2022-12-14T12:14:27Z
dc.date.available 2022-12-14T12:14:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Mukiibi, Katende Nuha. (2022). An Investigation of career experiences of Ugandan alumni from Turkey = Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarından mezun olan Ugandalı öğrencilerin kariyer deneyimlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98525
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Geri dönen mezunların kariyer deneyimleri, bir ülkenin ekonomisinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarından mezun olan Ugandalı öğrencilerin kariyer deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma amacı, şu boyutlara operasyonel hale getirilmiştir; Türkiye'de öğrenci olarak geçmiş deneyimleri ve Uganda'da kariyer geliştirme deneyimleri . Bu amaçla, çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ugandalı geri dönenlerin mezunları ile yedi yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır; Burs programından en az iki yıl önce mezun olmuş ve farklı demografik, ekonomik ve eğitim durumlarına ait olanlar. Bu çalışmada, katılımcılar amaçlı örnekleme stratejileri kullanılarak seçilmiştir. Çalışmanın öne çıkan bulguları şunlardır, Sosyal-kültürel faktörlerin Türkiye'deyken mükemmel öğrenme deneyimlerinin önünde önemli engeller oluşturduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, eğitim seviyesi ne kadar yüksekse, Türkiye'den dönen Ugandalıların kariyer gelişim deneyimleri de o kadar iyi olur çünkü Doktora geri dönenler kolayca akademik çevrelerin içine çekilirler. Bu nedenle, Türkiye'de daha fazla Ugandalı lisansüstü öğrenciye daha fazla akademik pencerenin açılması önerilmektedir. Sonuçlar ayrıca, mülakat'a katılanların çoğunluğunun Üniversiteler de dahil olmak üzere özel kuruluşlarla çalıştığını göstermektedir. Ayrıca, lisans ve yüksek lisans derecesi adayları olan Ugandalı öğrencilerin Uganda'nın işgücü piyasasında daha rekabetçi olabilmeleri için önceden çalışma deneyimine sahip olmaları gerektiği önerilmektedir. Mükemmel bir eğitim deneyimi için, Türk hükümetinin Türk üniversitelerinde personel olarak farklı ülkelerden uluslararası Türk mezunları personel olarak dahil etmeyi düşünmesi tavsiye edilmektedir. Bu, uluslararası Afrikalı mezunlar için yeni fikirlerin sisteme aktarılmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca yabancı uyruklu öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için üniversite yöneticileri, Türkçe dil eğitimini yabancı öğrencilerin akademik ihtiyaçları doğrultusunda tasarlamayı düşünmelidir.
dc.description.abstract The career experiences of returnee graduates play a significant role in the economy of a country. This work aims to explore the career experiences of Ugandan students who graduated from higher education institutions in Turkey. This research aim is operationalized into dimensions namely; past experiences of students in Turkey and their career development experiences in Uganda. For this purpose, the study deployed a qualitative research methodology. Seven semi-structured interviews were conducted with Ugandan returnees' alumni; who had benefited from a scholarship program and graduated at least two years ago and also belong to different demographic, economic, and educational statuses. Participants for this current study were recruited using purposeful sampling strategies. It is found that social-cultural factors represent significant impediments to excellent learning experiences while in Turkey. Also, the higher the level of education the better the career development experience of Ugandans returning from Turkey; since the Ph.D. returnees are easily absorbed into the academic cluster. Therefore, it is recommended that more academic windows should be open for more Ugandan post-graduate students in Turkey.
dc.format.extent vii, 71 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kariyer Gelişimi
dc.subject Türkiye
dc.subject Uluslararası Öğrenci
dc.subject Uganda
dc.subject Geri Dönen Mezunlar
dc.subject Career Development
dc.title An Investigation of career experiences of Ugandan alumni from Turkey = Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarından mezun olan Ugandalı öğrencilerin kariyer deneyimlerinin incelenmesi
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Graduate School of Business, Human Resource Management,
dc.contributor.author Mukiibi, Katende Nuha
dc.relation.publicationcategory Yüksek Lisans


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/