Geri dönen mezunların kariyer deneyimleri, bir ülkenin ekonomisinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarından mezun olan Ugandalı öğrencilerin kariyer deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma amacı, şu boyutlara operasyonel hale getirilmiştir; Türkiye'de öğrenci olarak geçmiş deneyimleri ve Uganda'da kariyer geliştirme deneyimleri . Bu amaçla, çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ugandalı geri dönenlerin mezunları ile yedi yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır; Burs programından en az iki yıl önce mezun olmuş ve farklı demografik, ekonomik ve eğitim durumlarına ait olanlar. Bu çalışmada, katılımcılar amaçlı örnekleme stratejileri kullanılarak seçilmiştir. Çalışmanın öne çıkan bulguları şunlardır, Sosyal-kültürel faktörlerin Türkiye'deyken mükemmel öğrenme deneyimlerinin önünde önemli engeller oluşturduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, eğitim seviyesi ne kadar yüksekse, Türkiye'den dönen Ugandalıların kariyer gelişim deneyimleri de o kadar iyi olur çünkü Doktora geri dönenler kolayca akademik çevrelerin içine çekilirler. Bu nedenle, Türkiye'de daha fazla Ugandalı lisansüstü öğrenciye daha fazla akademik pencerenin açılması önerilmektedir. Sonuçlar ayrıca, mülakat'a katılanların çoğunluğunun Üniversiteler de dahil olmak üzere özel kuruluşlarla çalıştığını göstermektedir. Ayrıca, lisans ve yüksek lisans derecesi adayları olan Ugandalı öğrencilerin Uganda'nın işgücü piyasasında daha rekabetçi olabilmeleri için önceden çalışma deneyimine sahip olmaları gerektiği önerilmektedir. Mükemmel bir eğitim deneyimi için, Türk hükümetinin Türk üniversitelerinde personel olarak farklı ülkelerden uluslararası Türk mezunları personel olarak dahil etmeyi düşünmesi tavsiye edilmektedir. Bu, uluslararası Afrikalı mezunlar için yeni fikirlerin sisteme aktarılmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca yabancı uyruklu öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için üniversite yöneticileri, Türkçe dil eğitimini yabancı öğrencilerin akademik ihtiyaçları doğrultusunda tasarlamayı düşünmelidir.
The career experiences of returnee graduates play a significant role in the economy of a country. This work aims to explore the career experiences of Ugandan students who graduated from higher education institutions in Turkey. This research aim is operationalized into dimensions namely; past experiences of students in Turkey and their career development experiences in Uganda. For this purpose, the study deployed a qualitative research methodology. Seven semi-structured interviews were conducted with Ugandan returnees' alumni; who had benefited from a scholarship program and graduated at least two years ago and also belong to different demographic, economic, and educational statuses. Participants for this current study were recruited using purposeful sampling strategies. It is found that social-cultural factors represent significant impediments to excellent learning experiences while in Turkey. Also, the higher the level of education the better the career development experience of Ugandans returning from Turkey; since the Ph.D. returnees are easily absorbed into the academic cluster. Therefore, it is recommended that more academic windows should be open for more Ugandan post-graduate students in Turkey.