Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sağlık çalışanlarında kurumsal itibar algısının örgütsel bağlılığa etkisi üzerine bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Cemal Sezer
dc.date.accessioned 2022-01-27T13:23:17Z
dc.date.available 2022-01-27T13:23:17Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Bürkük, Ebrar. (2020). Sağlık çalışanlarında kurumsal itibar algısının örgütsel bağlılığa etkisi üzerine bir çalışma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96985
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüz rekabet ortamı, küreselleşme, teknolojideki gelişmeler, paydaşların bilinç düzeylerindeki artış ve paydaşların beklentileri kurumları yeni değerler yaratma arayışına itmiştir. Bu noktada kurumsal itibar kurumlar için kilit rol oynamaktadır. Kurumsal itibar özellikle paydaşların desteğini almak ve çalışanların örgütsel bağlılıklarını arttırmak için oldukça etkilidir. Bu varsayıma dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, çalışanların kurumsal itibar algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Katılımcıların kurumsal itibar algı düzeylerini ölçmek için Fombrun, Gardberg & Sever (2000) tarafından geliştirilen, Alnıaçık, Alnıaçık & Genç (2010) tarafından Türkçe' ye uyarlanan İtibar Katsayısı Ölçeği; örgütsel bağlılık düzeylerini ölçmek için ise, Allen ve Meyer (1990) tarafından geliştirilen, Gürkan (2006) tarafından Türkçe' ye uyarlanan Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanan kişisel bilgi formu da anket formuna eklenmiştir. Verilerin analizinde güvenirlik analizi, tanımlayıcı istatistikler, T-testi, One-Way Anova testi, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre; katılımcıların kurumsal itibar (2,15) ve örgütsel bağlılık (2,20) düzeylerinin düşük seviyede olduğu bulunmuştur. Katılımcıların kurumsal itibar algı düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı yüksek bir ilişki (r=0,846; p<0,01) olduğu ve kurumsal itibar algılarının örgütsel bağlılık üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkiye (F=545,70; p=0,000) sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özelliklerinin kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu bulunmuştur. Bu çalışmanın, sağlık kurumları yöneticilerine güçlü bir kurumsal itibar oluşturma ve buna bağlı olarak çalışanların örgütsel bağlılıklarını arttırma konusunda katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract Today's competitive environment, globalization, technological developments, the increase of stakeholders' awareness level and expectations of the stakeholders have pushed institutions to seek new values creation. At this point, corporate reputation is very important for institutions. Corporate reputation is very effective especially getting the support of stakeholders and increasing their organizational commitment.The main purpose of this study,carried out based on this assumption, is to determine the effect of workers' corporate reputation perceptions on their organizational commitment. In this study, a questionnaire form was used as a data collection tool. Reputation Coefficient Scale which developed by Fombrun, Gardberg & Sever (2000) adapted to Turkish by Alnıaçık, Alnıaçık & Genç (2010) to measure the corporate reputation perception level of the participants; Organizational Commitment Scale, which developed by Allen and Meyer (1990) and adapted to Turkish by Gürkan (2006) to measure organizational commitment levels were used. In addition, questions that prepared to determine the socio-demographic characteristics of the participants were also added to the questionnaire form. In the analysis of data reliability analysis, descriptive statistics, T-Test, One-Way Anova test, correlation and regression analysis were used. According to the data obtained from the study, participants' corporate reputation (2,15) and organizational commitment (2,20) levels are found low. It is concluded that there is a high positive correlation between the corporate reputation perception levels of the participants and their organizational commitment levels (r=0,846; p<0,01) and their corporate reputation perceptions have a significant positive effect on organizational commitment (F=545,70; p=0,000) In addition,it is found that the socio-demographic characteristics of the participants make a significant difference on corporate reputation and organizational commitment.It is thought that the study is going to contribute to the managers of health institutions in creating a strong corporate reputation and, accordingly, increasing the organizational commitment of the employees.
dc.format.extent viii, 97 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kurumsal itibar
dc.subject Corporate reputation
dc.subject Sağlık personeli
dc.subject Health personnel
dc.subject Örgütsel bağlılık
dc.title Sağlık çalışanlarında kurumsal itibar algısının örgütsel bağlılığa etkisi üzerine bir çalışma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sakarya Üniversitesi, İşletme Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.contributor.author Bürkük, Ebrar
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/