Günümüz rekabet ortamı, küreselleşme, teknolojideki gelişmeler, paydaşların bilinç düzeylerindeki artış ve paydaşların beklentileri kurumları yeni değerler yaratma arayışına itmiştir. Bu noktada kurumsal itibar kurumlar için kilit rol oynamaktadır. Kurumsal itibar özellikle paydaşların desteğini almak ve çalışanların örgütsel bağlılıklarını arttırmak için oldukça etkilidir. Bu varsayıma dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, çalışanların kurumsal itibar algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Katılımcıların kurumsal itibar algı düzeylerini ölçmek için Fombrun, Gardberg & Sever (2000) tarafından geliştirilen, Alnıaçık, Alnıaçık & Genç (2010) tarafından Türkçe' ye uyarlanan İtibar Katsayısı Ölçeği; örgütsel bağlılık düzeylerini ölçmek için ise, Allen ve Meyer (1990) tarafından geliştirilen, Gürkan (2006) tarafından Türkçe' ye uyarlanan Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanan kişisel bilgi formu da anket formuna eklenmiştir. Verilerin analizinde güvenirlik analizi, tanımlayıcı istatistikler, T-testi, One-Way Anova testi, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre; katılımcıların kurumsal itibar (2,15) ve örgütsel bağlılık (2,20) düzeylerinin düşük seviyede olduğu bulunmuştur. Katılımcıların kurumsal itibar algı düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı yüksek bir ilişki (r=0,846; p<0,01) olduğu ve kurumsal itibar algılarının örgütsel bağlılık üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkiye (F=545,70; p=0,000) sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların sosyo-demografik özelliklerinin kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu bulunmuştur. Bu çalışmanın, sağlık kurumları yöneticilerine güçlü bir kurumsal itibar oluşturma ve buna bağlı olarak çalışanların örgütsel bağlılıklarını arttırma konusunda katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Today's competitive environment, globalization, technological developments, the increase of stakeholders' awareness level and expectations of the stakeholders have pushed institutions to seek new values creation. At this point, corporate reputation is very important for institutions. Corporate reputation is very effective especially getting the support of stakeholders and increasing their organizational commitment.The main purpose of this study,carried out based on this assumption, is to determine the effect of workers' corporate reputation perceptions on their organizational commitment. In this study, a questionnaire form was used as a data collection tool. Reputation Coefficient Scale which developed by Fombrun, Gardberg & Sever (2000) adapted to Turkish by Alnıaçık, Alnıaçık & Genç (2010) to measure the corporate reputation perception level of the participants; Organizational Commitment Scale, which developed by Allen and Meyer (1990) and adapted to Turkish by Gürkan (2006) to measure organizational commitment levels were used. In addition, questions that prepared to determine the socio-demographic characteristics of the participants were also added to the questionnaire form. In the analysis of data reliability analysis, descriptive statistics, T-Test, One-Way Anova test, correlation and regression analysis were used. According to the data obtained from the study, participants' corporate reputation (2,15) and organizational commitment (2,20) levels are found low. It is concluded that there is a high positive correlation between the corporate reputation perception levels of the participants and their organizational commitment levels (r=0,846; p<0,01) and their corporate reputation perceptions have a significant positive effect on organizational commitment (F=545,70; p=0,000) In addition,it is found that the socio-demographic characteristics of the participants make a significant difference on corporate reputation and organizational commitment.It is thought that the study is going to contribute to the managers of health institutions in creating a strong corporate reputation and, accordingly, increasing the organizational commitment of the employees.