Çalışma, Etiyopya'da yükseköğretim kurumlarında kadın öğretim üyelerinin akademik verimliliğini artırmada sosyal sermayenin rolünü belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel ve nitel yöntemleri birleştiren karma bir yaklaşımı benimsemiştir. Buna uygun olarak basit tesadüfî örnekleme tekniği kullanılarak toplam 145 katılımcıdan oluşan örneklem Haramaya ve Dire Dawa Üniversiteleri'nden seçilmiştir. Ayrıca, beş kadın akademisyen de görüşme yapmak üzere amaçlı örneklem tekniğiyle seçilmiştir. Bu kapsamda veri toplamak için bir anket ve yarı yapılandırılmış bir görüşme kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları ağ kurma, terfi ve ödüllendirme ve çalışma ortamı açısından sosyal sermayenin akademik verimliliğin artırılmasına katkıda bulunduğunu ortaya koymuştur. Konferans katılımının olmaması, zaman yönetimiyle ilgili sorunlar ve güven ve emniyet hususundaki eksiklikler akademik verimliliği kısıtlayan kişisel ve örgütsel etmenler olarak kabul edilmektedir. Çalışma ayrıca, kadınların lehine uygulanan pozitif ayrımcılığa dayalı politik tedbirlerin sosyal sermayeyi ve dolayısıyla kadın öğretim üyelerinin akademik verimliliğini arttırma gücüne sahip olduğunu tespit etmiştir. Ancak çalışma politik tedbirlerin doğru bir şekilde uygulanmadığını da göstermiştir. Son olarak, tez çalışmasının bulgularına dayanılarak bunların olası politik sonuçlarına yer verilmiştir.
SUMMARY