Günümüzdeki teknolojik gelişmeler kişilerin yaşamlarını ve iletişim biçimlerini de değiştirmiştir. İnsanlar arasındaki sosyal etkileşimi geliştirmek için dizayn edilen sosyal ağlar bireye önemli bir özgürlük alanı açmıştır. Kullanıcılar, oluşturdukları kendi kişisel sayfaları üzerinden kendilerine ait bir takım özellikleri diğer insanlarla paylaşabilmekte birbirlerine karşılıklı olarak veri sunabilmektedir. Sosyal ağlar sayesinde insanlar karşılıklı iletişim kurabilmekte ve bu tür etkileşimler sonucu kurulan ilişkiler insanların yaşam doyumuna katkı sunabilmektedir. Bu çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin, günlük yaşamda sosyal medya kullanım düzeyleri ile yaşam doyumları arasındaki bağın ne denli değişiklik gösterip, göstermediğini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında eğitimine devam eden, Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklem grubu, Sakarya Üniversitesi'nde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında eğitim gören, 110'u kadın 140'ı erkek olmak üzere toplam 250 katılımcıdan oluşmaktadır. Veri toplamada Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Kullanım Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, SPSS 23 programında; Frekans Dağılımı, Spearman Brown sıra farkları korelasyonu, Bağımsız Örneklem t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Chi-Square Testi, Regresyon analizi ve betimleyici istatistik testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre; gençler sosyal medyayı daha çok mesajlaşmak, tanıdıkları ile iletişim kurmak ve olaylar hakkında bilgi sahibi olmak için kullanmaktadır. Araştırma sonucuna göre, yaşam doyumu düşük olan bireylerin sosyal medya ağlarını daha fazla kullanmaktadır. Kız öğrencilerin yaşam doyum düzeyleri, erkek öğrencilere göre daha yüksektir.
SUMMARY